dzieci młodzież wobec co to znaczy
Co znaczy wobec agresji i przemocy?. Co to jest jakim jest doświadczanie agresji i przemocy przez.

Czy pomocne?

Dzieci i młodzież wobec agresji i przemocy

Definicja z ang. Children and young people against aggression and violence, z niem. Kinder und Jugendliche gegen Aggression und Gewalt.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: SCHOLAR, Warszawa 2004, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,198 str., Wymiary: 165 x 235 mm
Zagadnienia: dzieci młodzież wobec
ISBN: ISBN 83-7383-102-9
Opis: Podręcznik podejmuje bardzo istotny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji i przemocy przez dzieci w wieku szkolnym i wczesnej i późnej adolescencji. Problematyka ta - co bardzo istotne -przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dlatego możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa i zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny - niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół -zinterpretowano, odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy: istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi. Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które - z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży - są w najwyższym stopniu krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może gdyż pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej i wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
Spis treści:
  • Wstęp
  • Część I. KSZTAŁTOWANIE SIĘ POCZUCIABEZPIECZEŃSTWA A AGRESJA I PRZEMOC W OKRESIE DZIECIŃSTWA I DORASTANIA
  • 1. Co wiemy o tym, jak rozwija się człowiek w ciągu życia?
  • 2. Wczesne dzieciństwo – 1. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju
  • 3. Wczesne dzieciństwo – 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju
  • 4. Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
  • 5. Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym
  • 6. Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania
  • 7. Jak rodzi się agresja?
  • Część II. AGRESJA I PRZEMOC W OPINII DZIECI I MŁODZIEŻY (WYNIKI BADAŃ)
  • 8. Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy – program badań
  • 9. Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży
  • 10. Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji
  • 11. Radzenie sobie z doświadczeniem agresji
  • 12. Dostępność narkotyków
  • 13. Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być istotne?
  • Literatura

Czym jest znaczenie w Słownik na D .