dziecko autystyczne zespołem co to znaczy
Co znaczy Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera?. Co to jest dotkniętego zespołem Aspergera.

Czy pomocne?

Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera

Definicja z ang. Autistic child with Asperger's Syndrome, z niem. Autistischen Kindes mit Asperger-Syndrom.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Impuls, Kraków 2000, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,70 str., Wymiary: 160 x 230 mm
Zagadnienia: dziecko autystyczne zespołem
ISBN: ISBN 83-88030-33-7
Opis: Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera, która jest jednocześnie jedną z jej autorek (Małgorzata Biadasiewicz). Motywy napisania tej książki powiązane są z niedostatkiem wiedzy o dzieciach z zespołem Aspergera w polskiej literaturze naukowej i chęcią przybliżenia ich klinicznego obrazu rodzicom, nauczycielom i terapeutom. Tym bardziej, iż to są regularnie dzieci nierozpoznawane jako autystyczne, posądzane o psychiczne zaburzenia, ekscentryczność — jako skutki złego wychowania albo uchodzące za dziwacznych samotników, izolujących się od grupy rówieśniczej. W pierwszej części treści książki starano się przedstawić istotę i swoiste objawy zespołu Aspergera jako jednej z postaci autyzmu. Poza dostępną literaturą w języku polskim, wykorzystano treści książki Tonny Attwooda pt. Asperger s Syndrome. A Guide for Parents and Professionals (1998). W części drugiej przedstawiono relacje matki chłopca (Łukasza) z zespołem Aspergera dotyczące jego przeżyć i zachowania się. Zgrupowano je w ramach poszczególnych symptomów opisanych i zinterpretowanych w świetle wiedzy o autyzmie. W aneksie książki zamieszczono tłumaczenie Australijskiej Skali Syndromu Aspergera, która może być wykorzystana we wstępnej diagnozie tego zaburzenia. Autorki mają nadzieję, iż treść książki pozwoli lepiej zrozumieć dzieci dotknięte autyzmem w formie zespołu Aspergera
Spis treści:
  • Wstęp
  • I. Zespól Aspergera jako jedna z postaci autyzmu dziecięcego
  • II. Przeżycia i zachowania Łukasza na tle wiedzy o autyzmie dziecięcym
  • 1. Zaburzenia sensoryczne
  • 2. Stereotypie
  • 3. Fiksacje
  • 4. Protest wobec zmian — lęk przed nieznanym
  • 5. Rytualizm
  • 6. Swoistości pamięci i zainteresowań
  • 7. Swoistości języka i rozumienia mowy
  • 8. Przeżycia lękowe
  • 9. Niezrozumienie i brak akceptacji ze strony innych ludzi
  • 10. Edukacyjne stresy, radości i postępy
  • 11. Sylwetka osobowościowa Łukasza — sugestie terapeutyczne
  • Bibliografia
  • Australijska skala dla zespołu Aspergera

Czym jest znaczenie w Słownik na D .