edukacja reedukacja ruchowa co to znaczy
Co znaczy Edukacja i reedukacja ruchowa?. Co to jest podręcznika pt. ''Kształcenie umiejętności.

Czy pomocne?

Edukacja i reedukacja ruchowa

Definicja z ang. Physical education and re-education, z niem. Der Sportunterricht und Umerziehungs.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Kasper, Kraków 2003, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,2 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.44 kg
Zagadnienia: edukacja reedukacja ruchowa
ISBN: ISBN 83-910437-5-4
Opis: ''Nauka i reedukacja ruchowa'' jest poszerzoną wersją podręcznika pt. ''Kształcenie umiejętności ruchowych - podstawy teoretyczne i aspekty praktyczne'', wydanego nakładem Śl.A.M. Katowice w 2002 roku. Zdaniem recenzentów ''...Do tej pory na polskim rynku wydawniczym nie było podręcznika, który aby w sposób zwięzły i jasny traktował o szeroko pojmowanym nauczaniu czynności ruchowych. ...książka stanowi unikalne połączenie fundamentów kształtowania się i kształcenia umiejętności ruchowych... książka napisany jest świetnym językiem dydaktycznym... połączono wiedzę z różnych, mogłoby się wydawać, dziedzin w sposób idealny... informacje w nim zawarte stanowią podstawę wykształcenia fizjoterapeuty...'' (K. Spodaryk). ''...Książka, który omawia problem kształcenia umiejętności motorycznych ma podstawowe znaczenie dla fizjoterapeutów... w podręczniku omówione zostały uwarunkowania edukacji ruchowej i fazy opanowania czynności ruchowych, zwłaszcza w odniesieniu do osób niepełnosprawnych...jest nowoczesnym podręcznikiem prezentującym najnowsze osiągnięcia nauki dotyczące nauczania ruchu... jest również oryginalną pozycją na polskim rynku wydawniczym, nie mającą dotychczas odpowiednika. Żaden gdyż książka omawiający te zagadnienia nie porusza specyfiki kształcenia umiejętności ruchowych ludzi niepełnosprawnych, a również żaden w tak kompleksowy sposób nie omawia możliwości zastosowania tak różnych form ruchu w fizjoterapii... książka powinien być przeznaczony dla szerokiego kręgu odbiorców. Poza fizjoterapeutami może być wykorzystany przez studentów medycyny, pedagogiki, psychologii i wychowania fizycznego...'' (M. Woźniewski)
Spis treści:
  • Wstęp
  • 1. Kształcenie umiejętności ruchowych
  • 2. Akty ruchowe w różnych ujęciach - rozwojowym, kinezjologicznym i ergonomicznym
  • 3. Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych
  • 4. Uwarunkowania i możliwości motorycznej edukacji i reedukacji
  • 5. Fazy opanowywania czynności ruchowych
  • 6. Wpływ aktywności fizycznej na organizm
  • 7. Kształcenie ruchowe osób zdrowych i niepełnosprawnych
  • 8. Ogólna systematyka ćwiczeń
  • 9. Układ ciała jako ćwiczenie albo pozycja wyjściowa do ćwiczeń
  • 10. Ćwiczenia kształtujące
  • 11. Gry i zabawy ruchowe
  • 12. Muzyczno-ruchowe formy kształcenia umiejętności ruchowych
  • 13. Ćwiczenia w wodzie
  • 14. Ćwiczenia w terenie
  • 15. Kształtowanie integracji sensomotorycznej (SI)
  • 16. Kształtowanie umiejętności poprawnego wykonywania codziennych czynności - tak zwany "szkoła pleców"
  • 17. Specyfika aktywności ruchowej osób starszych
  • 18. Kształcenie ruchowe w zakresie technik sportowych
  • 19. Sport osób niepełnosprawnych
  • 20. Aspekty organizacyjno-metodyczne przeprowadzania ćwiczeń
  • 21. Piśmiennictwo

Czym jest znaczenie w Słownik na E .