chronić swój kręgosłup co to znaczy
Co znaczy Jak chronić swój kręgosłup?. Co to jest Jak prawidłowo wykonywać najważniejsze ruchy i.

Czy pomocne?

Jak chronić swój kręgosłup?

Definicja z ang. How to protect your spine?, z niem. Wie Sie Ihre Wirbelsäule zu schützen?.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:ZL Natura, Kielcewyd. 2, Oprawa: miękka foliowana,176 str., Wymiary: 145 x 205 mm , Waga: 0.24 kg
Zagadnienia:chronić swój kręgosłup
ISBN:ISBN 83-905211-4-8
Opis:Podręcznik w sposób jasny i zrozumiały odpowiada na pytania: - Jak prawidłowo wykonywać najważniejsze ruchy i czynności codzienne - Jakie warunki muszą spełniać podstawowe sprzęty domowe do pracy i wypoczynku - Jak prawidłowo wykonywać najczęstsze zajęcia zawodowe (w tym rolnicze) - Jaki wybrać rodzaj aktywności fizycznej - Jakie istnieją powiązania między współżyciem seksualnym a przeciążeniami kręgosłupa - Jak prawidłowo się odżywiać - Jakie ćwiczenia profilaktyczne stosować w poszczególnych odcinkach kręgosłupa. Ponadto podaje szereg porad praktycznych jak zachowywać się w sytuacjach ostrych dolegliwości bólowych kręgosłupa. Zagadnienia powyższe są ilustrowane licznymi rysunkami ułatwiającymi zapoznanie się z tą, jakże potrzebną tematyką.
Spis treści:
  • Wstęp
  • Cześć I. CHOROBA PRZECIĄŻENIOWA KRĘGOSŁUPA - EPIDEMIA WSPÓŁCZESNEJ CYWILIZACJI
  • 1. Co tj. choroba przeciążeniowa kręgosłupa - a więc dlaczego kręgosłup boli
  • 2. Funkcje kręgosłupa
  • 3. Wzorce ruchowe narządu ruchu człowieka (tak zwany stereotypy ruchowe)
  • Część II. JAK ZAPOBIEGAĆ PRZECIĄŻENIOM W ŻYCIU CODZIENNYM - a więc POSTĘPOWANIE PROFILAKTYCZNE
  • 1. Ogólne zasady unikania przeciążeń
  • 2. Zapobieganie przeciążeniom związanym z przewlekłym stresem
  • 3. Zapobieganie przeciążeniom w momencie chodzenia i biegania
  • 4. Zapobieganie przeciążeniom w momencie stania
  • 5. Zapobieganie przeciążeniom w momencie siedzenia
  • 6. Zapobieganie przeciążeniom w momencie leżenia i spania
  • 7. Zapobieganie przeciążeniom w trakcie wykonywania czynności higienicznych
  • 8. Zapobieganie przeciążeniom w momencie ubierania
  • 9. Zapobieganie przeciążeniom w momencie pochylania się, prostowania i podnoszenia elementów z ziemi
  • 10. Zapobieganie przeciążeniom w czasie podnoszenia i przenoszenia ciężarów
  • 11. Zapobieganie przeciążeniom w czasie czynności i prac w gospodarstwie domowym
  • 12. Zapobieganie przeciążeniom w czasie wykonywania prac w ogródku i na działce
  • 13. Zapobieganie przeciążeniom w czasie jazdy samochodem i innymi środkami komunikacji
  • 14. Zapobieganie przeciążeniom w czasie wykonywania niektórych czynności
  • 15. Przeciążenia kręgosłupa a współżycie seksualne
  • 16. Błędy odżywiania, papierosy, alkohol jako czynniki ryzyka choroby przeciążeniowej
  • 17. Uprawianie sportu i innych form aktywności ruchowej
  • Część III. JAK DBAĆ O Własne MIĘŚNIE - a więc ĆWICZENIA DLA UTRZYMANIA, RÓWNOWAGI NAPIĘĆ MIĘŚNIOWYCH KRĘGOSŁUPA
  • 1. Rola układu mięśniowego w czynnościach kręgosłupa
  • 2. Ćwiczenia regulujące równowagę napięć mięśniowych kręgosłupa
  • Część IV. JAK POSTĘPOWAĆ w momencie OSTRYCH BÓLÓW KRĘGOSŁUPA - a więc Rady DLA TYCH, KTÓRZY Obecnie CIERPIĄ
  • 1. Bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa
  • 2. Bóle odcinka szyjnego kręgosłupa
  • Część V. CO WARTO WIEDZIEĆ O LECZENIU
  • Sposoby leczenia w okresie ostrych dolegliwości bólowych kręgosłupa
  • 1. Leczenie operacyjne
  • .2. Leczenie zachowawcze
  • 3. Zapobieganie nawrotom dolegliwości bólowych kręgosłupa
  • UWAGI KOŃCOWE. PIŚMIENNICTWO

Czym jest znaczenie w Słownik na J .