krok kroku wprowadzać dzieci co to znaczy
Co znaczy wprowadzać dzieci o specjalnych?. Co to jest dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi.

Czy pomocne?

Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki

Definicja z ang. As you step by step through the children with special educational needs in a world of fun and learning, z niem. Wie Sie Schritt für Schritt durch die Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf in einer Welt voller Spaß und Lernen Schritt.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Impuls, Kraków 2006, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,199 str., Wymiary: 160 x 235 mm , Waga: 0.35 kg
Zagadnienia:krok kroku wprowadzać dzieci
ISBN:ISBN 83-7308-693-5
Opis:W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów szczególnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli albo przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a również rodziców dzieci szczególnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły. W opracowaniu znajdziemy sporo przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i skutecznie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając okres z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci szczególnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami.
Spis treści:
  • Wprowadzenie
  • Przykład charakterystyki dziecka, jego stanu i potrzeb rozwoju w kontekście wpływu środowiska wychowawczego
  • Charakterystyka dziecka
  • Środowisko rodzinne dziecka
  • Historia rozwoju dziecka na podstawie wywiadu z matką i dokumentów
  • Diagnoza logopedyczna
  • Wnioski
  • Wskazówki dla rodziców
  • Przykłady zajęć logopedycznych ''Wymowa a symbol graficzny''
  • Konspekt zajęć logopedycznych ''Dróżka''
  • Scenariusz zajęć logopedycznych ''Liście''
  • Scenariusz zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej ''Zwierzęta domowe – kura i jej dzieci, kurczątka''
  • Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej ''Myjemy owoce przed ich spożyciem''
  • Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej ''Tańczące kółeczka''
  • Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej ''Bawimy się kolorową piłką''
  • Program rozwoju funkcji manualnych
  • Scenariusz ''Bawimy się piłeczką''
  • Krąg tematyczny: Cztery pory roku
  • Krąg tematyczny: Spotkanie andrzejkowe
  • Scenariusz ''Wróżby andrzejkowe''
  • Krąg tematyczny: Boże Narodzenie
  • Krąg tematyczny: Tradycje świąteczne
  • Scenariusz ''Świąteczny stroik''
  • Krąg tematyczny: Zwyczaje Bożonarodzeniowe
  • Scenariusz ''Nasza choinka''
  • Krąg tematyczny: Nowy Rok
  • Krąg tematyczny: Wiosna w naszym ogrodzie Scenariusz ''Kwiaty na balkonie''
  • Krąg tematyczny: Warzywa
  • Krąg tematyczny: Wielkanoc Scenariusz ''Świąteczne śniadanie''
  • Krąg tematyczny: Przygotowanie do pisania
  • Aneks
  • Karta badania motoryki artykulacyjnej
  • Karta oceny zdolności porozumiewania się dzieci od dwóch do pięciu lat
  • Trening aktywności poznawczej przez zabawę
  • Bajka-dziwajka
  • Bajki i bajeczki do słuchania i/albo czytania
  • Kalendarz przyrodniczy
  • Bibliografia

Czym jest znaczenie w Słownik na J .