języczkowe przygody inne co to znaczy
Co znaczy i inne bajeczki logopedyczne?. Co to jest przeznaczone są dla dzieci ze starszych grup.

Czy pomocne?

Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne

Definicja z ang. Tongue adventure and other fables speech therapy, z niem. Tongue Abenteuer und andere Fabeln Logopädie.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Harmonia, Gdańsk 2005, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,118 str., Wymiary: 205 x 295 mm , Waga: 0.35 kg
Zagadnienia:języczkowe przygody inne
ISBN:ISBN 83-7134-193-8
Opis:Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne przeznaczone są dla dzieci ze starszych grup przedszkolnych i młodszych klas szkolnych. Przedstawione w książce zabawy i ćwiczenia służą przede wszystkim usprawnieniu artykulatorów, uczą prawidłowego oddechu, rozwijają słuch fonemowy. Mówienie jest nierozłącznie powiązane z oddychaniem. Inaczej oddychamy, gdy milczymy, inaczej - gdy mówimy. Prawidłowe oddychanie w momencie spoczynku dzieje się przez nos. Dzieci często oddychają nieprawidłowo - przez usta. W trakcie mówienia wdychamy powietrze nosem i ustami, a wydychamy ustami. Ćwiczenia oddechowe mają na celu pogłębienie oddechu, wydłużenie etapy wydechowej, nauczenie poprawnego oddechu brzuszno-przeponowego albo pełnego (brzuszno-piersiowego), a również zapobieganie utrwalaniu się patologii oddychania u dzieci. Słuchając bajek czytanych przez prowadzącego, dzieci wykonują ćwiczenia usprawniające narządy mowy, polegające na pokazaniu ruchem języka albo warg określonego fragmentu bajki. Ćwiczenia te wplecione zostały w treść bajki tak, aby dzieci nie odczuły znudzenia i zmęczenia. ''Gimnastykę języka i warg'' urozmaicają również elementy ruchu i wypowiadanie wyrazów dźwiękonaśladowczych. Dzieci ze starszych grup przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym nierzadko miewają problemy z kinestezją mowy, dlatego też w następnych bajeczkach ćwiczenia usprawniające artykulatory występują z sporą powtarzalnością, aby przez systematyczne pracę dzieci usprawniły motorykę narządów mowy. Prócz ćwiczeń oddechowych, usprawniających artykulatory i słuch fonemowy w publikacji znalazły się także ćwiczenia rozwijające mowę opowieściową, kształtujące umiejętność myślenia przyczynowo--skutkowego (rozmowy na temat treści bajek, historyjki obrazkowe), a również zabawy manualne (kolorowanie, rysowanie po śladzie, rysowanie szlaczków, wycinanie, przyklejanie) i zadania usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową i wzrokowo-słuchowo-ruchową.
Spis treści:
  • Wstęp
  • Spotkanie pierwsze: chory pan języczek
  • Spotkanie drugie: remont
  • Spotkanie trzecie: pranie
  • Spotkanie czwarte: w lesie
  • Spotkanie piąte: Boże Narodzenie
  • Spotkanie szóste: bal
  • Spotkanie siódme: zoo
  • Spotkanie ósme: Wielkanoc
  • Spotkanie dziewiąte: cyrk
  • Spotkanie dziesiąte: wakacje
  • Spotkanie jedenaste: w parku
  • Spotkanie dwunaste: w dżungli
  • Spotkanie trzynaste: skarpetki Grzesia
  • Spotkanie czternaste: zajączek Kicaczek
  • Spotkanie piętnaste: pestki słonecznika
  • Spotkanie szesnaste: urodziny Kasi
  • Spotkanie siedemnaste: dżem
  • Spotkanie osiemnaste: słup
  • Spotkanie dziewiętnaste: piraci

Czym jest znaczenie w Słownik na J .