mózg zachowanie co to znaczy
Co znaczy Mózg a zachowanie?. Co to jest to nie tylko tych, którzy profesjonalnie zajmują się.

Czy pomocne?

Mózg a zachowanie

Definicja z ang. Brain and behavior, z niem. Gehirn und Verhalten.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, wyd. 2, Oprawa: miękka foliowana,514 str., Wymiary: 165 x 240 mm
Zagadnienia:mózg zachowanie
ISBN:ISBN 83-01-13105-5
Opis:Pytanie o to, jak działa mózg, zawsze pasjonowało ludzi i to nie tylko tych, którzy profesjonalnie zajmują się szeroko rozumianymi zagadnieniami neurobiologii. Szczególnie intrygujące wydaje się zagadnienie relacji pomiędzy zachowaniem a procesami zachodzącymi w mózgu. W ostatnich latach osiągnięto wielki postęp w tej dziedzinie. Podręcznik stanowi próbę ukazania współczesnego stanu wiedzy na temat biologicznego podłoża różnorodnych form zachowania i doznań psychicznych zwierząt i człowieka w normie i patologii. Omówiono w niej neurobiologiczne systemy zachowań ruchowych, emocji, bólu, percepcji, pamięci, uczenia się, a również mowy. Niektóre tematy stanowią przykłady niektórych niezwykle interesujących zagadnień przybliżających nas do zrozumienia, jak działa mózg i w jaki sposób kieruje naszym zachowaniem. Podręcznik nie jest typowym podręcznikiem akademickim, jednak może być stosowana jako książka albo lektura uzupełniająca z dziedziny neurobiologii. Może ona również stanowić interesującą pozycję dla szerszego grona czytelników, tych wszystkich, których intryguje pytanie, jaki system leży u podstaw naszego zachowania i co się w nim psuje albo może zepsuć, pod wpływem różnych czynników degradujących naszą osobowość. Z pewnością wielu zainteresowanym przybliży fascynujący świat badań nad mózgiem.
Spis treści:
  • I. Biologia molekularna przetwarzania informacji poprzez komórki nerwowe
  • II. Neuroprzekaźniki i ich receptory
  • III. Neuron i sieci neuronowe
  • IV. Komórka glejowa w normie i patologii
  • V. Mózg a układ odpornościowy
  • VI. Rozwój osobniczy mózgu ssaków
  • VII. Ewolucja mózgu ssaków
  • VIII. Percepcja wzrokowa i jej analogie do innych form percepcji
  • IX. Uszkodzenie systemu uczenia się z powodu wczesnej deprywacji wzrokowej
  • X. Rola rdzenia kręgowego i pnia mózgu w zachowaniu ruchowym
  • XI. Systemy sterowania ruchami dowolnymi
  • XII. Wpływ informacji dotykowych i bólowych na zachowanie ruchowe
  • XIII. Stres i ból
  • XIV. W poszukiwaniu molekularnych systemów pamięci
  • XV. Anatomiczne podstawy pamięci
  • XVI. Mechanizmy warunkowania
  • XVII. Choroba Alzheimera
  • XVIII. Neurofizjologiczne systemy zachowania emocjonalnego
  • XIX. Depresje i uzależnienia lękowe
  • XX. Asymetria półkul mózgowych
  • XXI. Neuropsychologiczne podłoże mowy
  • XXII. W poszukiwaniu integracyjnych systemów działania mózgu
  • Słowniczek terminów specjalistycznych
  • Skorowidz

Czym jest znaczenie w Słownik na M .