PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych
Definicja z ang. EDUCATION vol. 2 - pedagogy to education, educational policy and research, z niem. BILDUNG Vol. 2 - Pädagogik zu Bildung, Bildungspolitik und Forschung.
Autor (autorzy) PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | Bogusław Śliwerski |
Szczegóły wydania PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2006, wyd. 1, Oprawa: twarda,523 str., Wymiary: 205 x 260 mm , Waga: 1.39 kg |
Zagadnienia w PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | przeciwskazania, pedagogika pedagogika wobec, skutk |
ISBN PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | ISBN 83-7489-022-3 |
Opis PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | Podręcznik ta jest niezwykła pod różnymi względami. Przede wszystkim jest słowem ogromnego zaangażowania Autorów w praktyczne sprawy edukacji i jej naukowych badań. Jest pomyślana w taki sposób, iż równocześnie poznajemy pedagogikę w jej historycznym, porównawczym i syntetycznym wymiarze. Mamy gdyż sposobność zapoznania się z odmiennymi historycznie i kulturowo analizami zjawisk edukacyjnych i poznajemy subiektywne spojrzenia poszczególnych Autorów na omawiane zagadnienia, dzięki czemu uzyskujemy wielopłaszczyznowy i interdyscyplinarny obraz pedagogiki, którą moglibyśmy nazwać pedagogiką bez granic, pedagogiką otwartą na świat, ludzi i pasjonujące ich idee. Publikacja złożona jest z trzech tomów. Pierwszy jest poświęcony podstawom nauk o wychowaniu, a więc historii wychowania, wprowadzeniu we współczesne rozważania, czym jest pedagogika i jakie są jej kluczowe kierunki, i zagadnieniom modeli wychowania, wynikającym z przekonania, iż wychowanie jest podstawą egzystencji człowieka. Tom wieńczą rozważania o charakterze aksjologicznym, uzupełniającym prezentację podstaw pedagogiki o kwestie etyczne. Tom drugi ukazuje funkcje, jakie pedagogika pełni w stosunku do edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Mamy zatem podstawy metodologii badań w dziedzinie pedagogiki, socjologiczne i porównawcze ukazanie stanu pedagogiki i edukacji w różnych państwach, ze szczególnym uwzględnieniem państw UE. Poznajemy także podstawy dydaktyki szkolnej w ciekawie zaprezentowanym modelu, psychologię kształcenia, która wspiera ową dydaktykę, dowiadujemy się, jaka jest rola współczesnego nauczyciela i jego tożsamość i w jakich warunkach prawnych przychodzi mu działać. W tomie trzecim zostały przedstawione niektóre subdyscypliny pedagogiki, tworzące współczesny zrąb zagadnień dla nich najistotniejszy. W syntetycznych ujęciach tom zawiera charakterystyki pedagogiki społecznej i andragogiki, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej, pedagogiki pracy, opiekuńczej, medialnej i zdrowia. Całość zamyka wgląd w nauki o wychowaniu z perspektywy ich uwarunkowań społeczno-kulturowych, zorientowanych na kształcenie i wychowywanie następnych pokoleń dzieci i młodzieży w duchu porozumienia, współpracy i otwartości narodów . Wszystkie teksty są osadzone w spójnej strukturze i opracowane w taki sposób, aby można je było jak najlepiej wykorzystać na zajęciach z poszczególnych elementów. Czytelnika w treść publikacji wprowadza wyraz wstępne od redaktora naukowego Pedagogiki, profesora Bogusława Śliwerskiego. Każdy rozdział poza notami o Autorach i tekstem właściwym zawiera: moduły ''Zapamiętaj'', które służą lepszemu zapoznaniu się z najważniejszymi zagadnieniami, ''Konteksty'', poszerzające przedstawiane treści, otwarte i inspirujące ''Ćwiczenia i projekty badawcze'', które studenci mogą wykorzystać do nauki własnej, a wykładowcy do sprawdzania przyswojenia materiału, i rekomendowaną literaturę. Każdy tom zaś jest opatrzony potrzebnymi indeksami i bibliografią książek istotnych dla omawianych zagadnień. Dzięki takiemu ułożeniu treści książka jest dynamiczny i interaktywny. |
Spis treści PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: |
|
- Definicja Po Odjęciu Piersi:
- Co to jest odjęciu piersi jest owocem wielu lat studiów i pracy autorki. Dr Krystyna Mika z wielką konsekwencją cały swój zapał i zdolności poświęciła pomocy i umożliwieniu normalnego życia kobietom leczonym pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych co znaczy.
- Definicja Podstawy Medycyny Wewnętrznej Harrisona:
- Co to jest polskie tłumaczenie światowego bestseleru z dziedziny interny. Książka zawiera wyczerpujące wiadomości na temat diagnostyki i terapii najważniejszych chorób. Stanowi on podstawę do pełnej analizy pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych krzyżówka.
- Definicja Podstawy Teoretyczne Tradycyjnej Medycyny Chińskiej:
- Co to jest medycynie chińskiej napisana poprzez Europejczyka dla wszystkich - zarówno dla leczących, leczących się, jak i dla szerokiego grona zainteresowanych. Poparta wiedzą, zdobywaną w Europie i Azji pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych co to jest.
- Definicja Pediatria (NMS):
- Co to jest wydanie cieszącego się sporą popularnością nowoczesnego podręcznika z Serii Podręczników Medycznych do Egzaminów Testowych. Omówiono w nim zwięźle najważniejsze zagadnienia pediatryczne. Zawiera 475 pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych słownik.
- Definicja Pedagogika Dziecka - Studium Pajdocentryzmu:
- Co to jest podręcznik merytorycznie znakomita – i to zarówno w kontekście przyjętych poprzez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobów narracji i argumentacji, jak i konkretnych rezultatów pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych czym jest.
Czym jest znaczenie w Słownik na P .