pokonać lęki fobie co to znaczy
Co znaczy Pokonać lęki i fobie?. Co to jest uczucie wymyka się nam spod kontroli, ogranicza nasze.

Czy pomocne?

Pokonać lęki i fobie

Definicja z ang. Overcome fears and phobias, z niem. Überwinden Ängste und Phobien.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007, wyd. 2, Oprawa: miękka foliowana,192 str., Wymiary: 145 x 205 mm , Waga: 0.26 kg
Zagadnienia:pokonać lęki fobie
ISBN:ISBN 978-83-7489-080-9
Opis:Każdy z nas odczuwa czasem lęk. Jednak co zrobić, gdy owe uczucie wymyka się nam spod kontroli, ogranicza nasze możliwości i satysfakcję z codziennego życia? ''Oswoić lęk'' skierowana jest do osób, które poszukują sposobów radzenia sobie z nadmiernymi lękami i atakami paniki. Obok podstawowych informacji na temat przyczyn zaburzeń lękowych, autorzy zamieścili również opis kilku z nich. Podręcznik zawiera wypowiedzi tych, którzy kiedyś zmagali się z lękiem i opisy ćwiczeń umożliwiających opanowanie paniki, pomagających zmienić sposób myślenia i zachowania. Dzięki praktycznym wskazówkom czytelnik uczy się akceptować odczuwane emocje i odbudowywać poczucie własnej wartości. Autorzy zachęcają go do pracy nad sobą i pokazują, jak wykorzystywać nowo nabyte umiejętności w rozmaitych przypadkach społecznych. ''Od czasu, kiedy przeczytałam ''Oswoić lęk'' byłam w stanie zaakceptować i polubić siebie i przekonałam się, ze strach nie musi nade mną panować. Wskazówki tutaj zawarte pozwoliły mi wykształcić inny stosunek do swojej choroby i umożliwiły mi, osobie, która wcześniej bała się wyjść z domu, powrót do zarzuconej 20 lat temu pracy na uniwersytecie. Polecam tę książkę każdemu, kto cierpi na zaburzenia lękowe.'' ''Odkryłam, iż powrót do zdrowia zależy od zaakceptowania choroby i przyzwolenia na panikę bez próby jej zwalczania. Tego i innych rzeczy dowiedziałam się czytając ''Oswoić lęk''. Ta podręcznik przywróciła mi radość życia'' - wypowiedzi czytelników amerykańskich
Spis treści:
  • CZĘŚĆ 1. MÓJ PROBLEM: LĘK PRZED LĘKIEM Rodzaje zaburzeń lękowych Co jest powodem zaburzeń lękowych? Zaburzenia lękowe a alkohol Korzyści z dostrzegania nowych perspektyw Co znaczy powrót do zdrowia?
  • CZĘŚĆ 2. ROZWIĄZANIE PROBLEMU: PODEJŚCIE POZNAWCZE Wyraz WSTĘPNE O PROGRAMIE AUTOTERAPII Zaakceptowanie swojej choroby Przeprowadzanie dowartościowującego dialogu wewnętrznego Przyzwolenie na odczuwanie lęku albo paniki Odprężenie Zamierzona utrata kontroli Podjęcie ryzyka Dopuszczanie katastroficznych myśli Nazwanie swojego zaburzenia i przyznanie się do niego Oczekiwanie na efekty autoterapii Zaakceptowanie niepowodzeń Powrót do zdrowia a upływ czasu Odrzucenie myśli o nadchodzących atakach lęku Uświadomienie sobie swojej wewnętrznej siły Otwarcie się na innych
  • CZĘSC 3 WYJŚCIE Z DOMU: PODJĘCIE RYZYKA Wykorzystanie programu autoterapiiw życiu codziennym W kościele U dentysty W supermarkecie U fryzjera Zakupy w centrum handlowym W restauracji W teatrze, na koncercie albo w momencie innych imprez z udziałem dużej liczby osób Na przyjęciu W pracy, na konferencji, w czasie rozmowy kwalifikacyjnej W czasie samotnej jazdy W autobusie, furgonetce, w innych samochodach. Na autostradzie Na wycieczce Lot przez nieprzyjazne terytoria Podsumowanie
  • CZĘŚĆ 4. Wiadomości KOŃCOWE Kilka rad, jak dbać o siebie Organizowanie grup wsparcia dla osób cierpiących na zaburzenia lękowe Bibliografia Literatura uzupełniająca

Czym jest znaczenie w Słownik na P .