pomyśl piotrek rozwijanie co to znaczy
Co znaczy Rozwijanie myślenia metodą?. Co to jest podobna do tej, w całości poświęcona.

Czy pomocne?

Pomyśl, Piotrek! Rozwijanie myślenia metodą psychostymulacyjną u dziecka z zespołem Downa

Definicja z ang. Think, Peter! Developing thinking method psychostymulacyjną in a child with Down syndrome, z niem. Denken Sie, Peter! Die Entwicklung Denken Verfahren psychostymulacyjną bei einem Kind mit Down-Syndrom.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Impuls, Kraków 2002, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,104 str., Wymiary: 160 x 235 mm , Waga: 0.18 kg
Zagadnienia:pomyśl piotrek rozwijanie
ISBN:ISBN 83-7308-198-4
Opis:Rzadko na polskim rynku wydawniczym zdarza się publikacja podobna do tej, w całości poświęcona psychologicznej terapii dzieci z upośledzeniem umysłowym i próbie nauczenia takich dzieci podstaw myślenia. Często ludzie upośledzeni umysłowo są w sporym stopniu niesamodzielni, wymagają stałej absorbującej pomocy i opieki. Nie można jej zupełnie wyeliminować, wydaje się jednak, iż powiększenie samodzielności pozwala na niewielkie choćby radzenie sobie z częścią problemów życia codziennego. By to było możliwe, trzeba ich nauczyć myśleć. Autor reprezentuje pogląd, iż myślenia można (się) nauczyć. To jest mechanizm żmudny i długi, jednak przy odpowiednim programie, dostosowanym do indywidualnych możliwości dziecka poddanego terapii, daje rezultaty. Podstawowym czynnikiem sprzyjającym takiemu działaniu jest przede wszystkim nastawienie najbliższego otoczenia dziecka, raczej rodziców (najczęściej - matki). To jest kwestia pierwszorzędna, bez której nie można mówić o powodzeniu jakiejkolwiek terapii. Drugą istotną sprawą jest powstanie poprzez terapeutę odpowiedniej atmosfery (relaks, zabawa), a również istnienie motywacji. Tomasz Smereka przedstawia pracę z Piotrem, dzieckiem z zespołem Downa. Terapeutyczna współpraca psychologa z Piotrem trwa od ośmiu lat, w książce opisane są dwa pierwsze lata razem z przykładami wybranych zajęć terapeutycznych i ogólny opis dalszego przebiegu terapii. Czytelnik zapoznaje się z fascynującą historią uczenia chłopca wykonywania czynności, które wydają się zwykle proste i oczywiste, wręcz banalne. Na stronach książki można prześledzić prosto i jasno opisane działania psychologa-terapeuty i Piotra. Przedstawionych jest dwadzieścia scenariuszy sesji, realizowanych w ciągu dwóch pierwszych lat prowadzenia terapii. Opis każdej sesji opatrzony jest krótkim rzeczowym komentarzem, dotyczącym działań psychologa, celów, jakie sobie stawia, a również opisem reakcji dziecka. Koniecznym uzupełnieniem książki Tomasza Smereki jest inna podręcznik dotycząca pracy logopedy z tym samym Piotrem. Chodzi o Mów, Piotrek! Rozwijanie ustnej komunikacji językowej sposobem psychostymulacyjną u dziecka z zespołem Downa - Małgorzaty Młynarskiej. Książkę Tomasza Smereki kończy opis terapii i jej efektów: poprzez ten okres chłopiec nauczył się - w ograniczonym zakresie i nie do końca samodzielnie - myśleć. To jest podręcznik głęboko humanistyczna i w tym sensie piękna. Pokazuje gdyż, jak wytrwała i systematyczna współpraca psychologa-terapeuty i dziecka z zespołem Downa prowadzi do pomniejszenia efektów choroby i tym samym czyni świat lepszym. Anna Dąbrowska
Spis treści:
  • Wstęp
  • Teoretyczne założenia terapii myślenia
  • Zarys teorii J. Piageta
  • Ogólny opis psychostymulacyjnej sposoby kształtowania i rozwoju mowy i myślenia (wątek psychologiczny)
  • Przebieg terapii Piotra
  • Skrócone scenariusze sesji psychologicznych
  • Opis dwuletniej terapii psychologicznej Piotra
  • Dalszy ciąg terapii Piotra
  • Wnioski końcowe
  • Lista podstawowych technik zastosowanych w terapii Piotra
  • Bibliografia

Czym jest znaczenie w Słownik na P .