poznanie ucznia szkoły co to znaczy
Co znaczy Poznanie ucznia szkoły specjalnej?. Co to jest upośledzonych umysłowo. Polega ono na.

Czy pomocne?

Poznanie ucznia szkoły specjalnej

Definicja z ang. Getting to know the student special school, z niem. Erste das Studentensonderschule zu wissen.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:WSiP, Warszawa 1999, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,296 str., Wymiary: 145 x 205 mm , Waga: 0.40 kg
Zagadnienia:poznanie ucznia szkoły
ISBN:ISBN 83-02-07187-0
Opis:Autorka pokazuje nowe podejście do kształcenia dzieci upośledzonych umysłowo. Polega ono na podejmowaniu maksymalnego wysiłku w celu zastosowania w pełni możliwości tych dzieci. W takim podejściu powinno pomóc wykorzystywanie opracowanej poprzez autorkę i zaprezentowanej w tej pracy techniki badawczej.
Spis treści:
  • Wstęp
  • CZĘŚĆ I. Dziecko z upośledzeniem umysłowym w szkole i rodzinie
  • 1.Dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim u progu edukacji - problemy diagnostyczne i rozważania ogólne
  • 2.Wiek wczesnoszkolny dziecka lekko upośledzonego umysłowo - portret psychologiczno-pedagogiczny
  • 3.Upośledzenie umysłowe a życie rodzinne - czy tylko niespełnione oczekiwania?
  • CZĘŚĆ II. Teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy wrażliwości edukacyjnej ucznia szkoły specjalnej
  • 1.Wrażliwość edukacyjna ucznia szkoły specjalnej - ustalenia terminologiczne
  • 2.Wrażliwość edukacyjna - teoretyczne założenia diagnostyczne
  • 3.Wrażliwość edukacyjna - prezentacja własnego modelu
  • 4.metoda diagnostyczna - opis arkusza poznania ucznia szkoły specjalnej, możliwości stosowania i interpretacji wyników
  • 5.badanie profilowa podstawą diagnozy i rehabilitacji
  • 6.Charakterystyka próby w badaniach diagnostycznych
  • CZĘŚĆ III. Wrażliwość edukacyjna dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim - prezentacja niektórych wyników badań własnych
  • 1.Rozpoczynamy pracę pedagogiczną wrażliwość edukacyjna uczniów klasy pierwszej u progu nauki szkolnej
  • 2.Organizujemy sytuacje edukacyjne - uczeń klasy pierwszej szkoły specjalnej w procesie nauczania i wychowania
  • 3.Kończymy klasę pierwszą - dynamika rozwojowa dziecka w ciągu roku nauki szkolnej
  • 4.Konstruujemy portrety uczniów szkoły specjalnej - diagnoza, skuteczność w procesie rehabilitacji
  • 5.Poszukujemy możliwości spełnienia zasady indywidualizacji - profilowanie wrażliwości edukacyjnej ucznia szkoły specjalnej podstawą programów korekcyjno-usprawniających
  • Bibliografia
  • Załączniki:
  • 1.Arkusz poznania ucznia szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim- ocena wrażliwości edukacyjnej
  • 2. Zestawienia numeracji poszczególnych kategorii ogólnej, sytuacyjnej i zadaniowej wrażliwości edukacyjnej
  • 3.Wykresy diagnostyczne

Czym jest znaczenie w Słownik na P .