psychologia ekonomiczna co to znaczy
Co znaczy Psychologia ekonomiczna?. Co to jest węzłowych zagadnień ekonomicznych i głównych pojęć.

Czy pomocne?

Psychologia ekonomiczna

Definicja z ang. economic Psychology, z niem. Wirtschaftspsychologie.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2004, wyd. 1, Oprawa: twarda,613 str., Wymiary: 170 x 240 mm , Waga: 1.25 kg
Zagadnienia:psychologia ekonomiczna
ISBN:ISBN 83-89120-90-9
Opis:Ten książka pod redakcją prof. Tadeusza Tyszki dotyka węzłowych zagadnień ekonomicznych i głównych pojęć psychologicznych i pokazuje, jak współczesne teorie ekonomiczne i psychologiczne pokrywają się albo krzyżują. Autorami poszczególnych rozdziałów są znani i uznani badacze polscy i zagraniczni zajmujący się psychologią ekonomiczną. Podręcznik stanowi systematyczny wykład całej psychologii ekonomicznej. W części pierwszej, ogólnej, znajdują się rozdziały poświęcone takim zagadnieniom, jak element psychologii ekonomicznej, racjonalność podmiotów ekonomicznych, percepcja działań ekonomicznych, oczekiwania ekonomiczne, własność i posiadanie, psychologia pieniądza, dobrostan ekonomiczny, altruizm i obdarowywanie, dylematy społeczne i socjalizacja ekonomiczna. Rozdziały w części drugiej pokrywają się z najważniejszymi zagadnieniami z dziedziny psychologii ekonomicznej, raczej z zakresu makroekonomii: finanse, marketing, reklama, kupowanie, negocjowanie, uiszczanie podatków, oszczędzanie, ubezpieczanie się i hazard. Te zagadnienia zostały omówione w sposób pełniejszy niż tylko z perspektywy modeli ekonomicznych, ujęto w nich gdyż zmienne powiązane z czynnikiem ludzkim.
Spis treści:
  • Część 1. OGÓLNA
  • 1. Ekonomia i psychologia: element psychologii ekonomicznej
  • 2. Problem racjonalności podmiotów ekonomicznych
  • 3. Percepcja działań ekonomicznych
  • 4. Oczekiwania ekonomiczne
  • 5. Własność i posiadanie
  • 6. Psychologia pieniądza
  • 7. Dobrostan ekonomiczny i psychologiczny
  • 8. Altruizm i obdarowywanie
  • 9. Dylematy społeczne
  • 10. Socjalizacja ekonomiczna dzieci i dorosłych
  • Część 2. SZCZEGÓŁOWA
  • 11. Przedsiębiorczość i ryzyko
  • 12. Behawioralne finanse
  • 13. Psychologiczne podstawy marketingu
  • 14. Reklama i jej wpływ na zakupy
  • 15. Kupowanie – decyzje konsumenckie
  • 16. Negocjowanie
  • 17. Płacenie podatków
  • 18. Oszczędzanie
  • 19. Ubezpieczanie się
  • 20. Hazard
  • Leksykon. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.

Czym jest znaczenie w Słownik na P .