rozwój pamięci dzieciństwie co to znaczy
Co znaczy Rozwój pamięci w dzieciństwie?. Co to jest problematyki rozwoju pamięci w dzieciństwie.

Czy pomocne?

Rozwój pamięci w dzieciństwie

Definicja z ang. The development of memory in childhood, z niem. Die Entwicklung von Speicher in der Kindheit.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,350 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.60 kg
Zagadnienia: rozwój pamięci dzieciństwie
ISBN: ISBN 83-89120-88-7
Opis: Publikacja prezentuje aktualną wiedzę dotyczącą rozległej problematyki rozwoju pamięci w dzieciństwie. Autorka w przejrzysty i interesujący sposób przedstawia i analizuje badania prowadzone nad rozwojem pamięci i wskazuje białe plamy w tym obszarze, które próbuje wypełniać materiałami z własnych studiów obserwacyjnych i eksperymentalnych. Początek książki zawiera rys historyczny badań nad rozwojem pamięci, a następne rozdziały - omówienie jednego z zaznaczonych rodzajów pamięci: rozpoznawczej, odtwórczej, operacyjnej, semantycznej i tak dalej Co ważne, zmiany rozwojowe pamięci zostały pokazane w kontekście zmian zachodzących w innych obszarach, w myśleniu, w mowie, w wiedzy o świecie. Podręcznik jest adresowana do naukowców, studentów i praktyków zainteresowanych problematyką pamięci, mechanizmów poznawczych i rozwoju.
Spis treści:
  • 1. Paradoksy i zagadki pamięci dziecięcej
  • 2. Jak rozwija się pamięć? Zarys historii badań
  • 3. Początki pamięci: przejawy pamięci rozpoznawczej
  • 4. Początki pamięci: pamięć odtwórcza
  • 5. Wyodrębnianie się mechanizmów pamięci we wczesnym dzieciństwie
  • 6. Rozwój pamięci operacyjnej
  • 7. Początki wiedzy: co i jak pamięta małe dziecko?
  • 8. Pamięć zdarzeń
  • 9. Początki pamięci autobiograficznej: paradoks amnezji dziecięcej
  • 10. Rozwój pamięci a wiarygodność dziecka jako świadka zdarzeń
  • 11. Początki pamięci zamierzonej: u źródeł strategii pamięciowych
  • 12. Pamięć mimowolna: ekwiwalenty strategii pamięciowych w zachowaniu małych dzieci
  • 13. Zależność od kontekstu: pamięć dzieci w laboratorium i w życiu codziennym
  • 14. Od pamięci dziecka do pamięci dorosłego: refleksje końcowe
  • bibliografia

Czym jest znaczenie w Słownik na R .