Rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym
Definicja z ang. Cognitive development of children in early school age, z niem. Kognitive Entwicklung von Kindern im frühen Schulalter.
Autor (autorzy): | Wioletta Radziwiłłowicz |
Szczegóły wydania: | Impuls, Kraków 2004, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,251 str., Wymiary: 160 x 235 mm , Waga: 0.43 kg |
Zagadnienia: | rozwój poznawczy dzieci |
ISBN: | ISBN 83-7308-446-0 |
Opis: | Robota stanowi rozległe i pogłębione studium funkcjonowania poznawczego dzieci w młodszym wieku szkolnym. Autorka dostarczyła licznych danych pozwalających na interpretacje charakterystyki funkcjonowania poznawczego zarówno w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, jak i wzbogacone o systemy neurofizjologiczne i nauroanatomiczne. Pod tym względem robota stanowi doskonały przykład interdyscyplinarnego podejścia do człowieka. W części teoretycznej publikacji przedstawiono biologiczne i społeczno-kulturowe podstawy rozwoju poznawczego i ontogenezę mechanizmów poznawczych, pojęcia, badania nad stylami poznawczymi i zachowaniami strategicznymi w uczeniu się tekstów podręcznikowych. Część praktyczną stanowi między innymi prezentacja badań nad poziomem funkcji pamięci, uczenia się, operacyjności myślenia jako przejawami preferowanego stylu poznawczego. robota powinna zainteresować studentów psychologii, pedagogiki i kierunków nauczycielskich, jak także badaczy zainteresowanych rozwojem i procesami poznawczymi. |
Spis treści: |
|
Czym jest znaczenie w Słownik na R .