ruch rozwijający dzieci co to znaczy
Co znaczy Ruch rozwijający dla dzieci?. Co to jest twórczego rozwoju dziecka poprzez ruch i.

Czy pomocne?

Ruch rozwijający dla dzieci

Definicja z ang. Movement of developing children, z niem. Die Bewegung der Entwicklungs Kinder.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, wyd. 2, Oprawa: miękka foliowana,131 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.22 kg
Zagadnienia: ruch rozwijający dzieci
ISBN: ISBN 83-01-12229-3
Opis: Światowej sławy pedagog przedstawia w tej pracy metodę twórczego rozwoju dziecka poprzez ruch i ćwiczenia. Sposób ruchu rozwijającego wykorzystuje dotyk, ruch i wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania świadomości samego siebie i pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi. Z racji na własną naturalność, prostotę i efektywność sposób Weroniki Sherborne zyskała uznanie i jest propagowana na całym świecie jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, a szczególnie dzieci niepełnosprawnych. Można ją stosować także w pracy z dorosłymi, a również z osobami o różnych zaburzeniach rozwojowych, nawet z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami psychomotorycznymi. W Polsce sposób ta ma wielu zwolenników i powinna być wykorzystywana w starszych oddziałach przedszkola, w klasach 1-4 szkoły podstawowej, a przede wszystkim w klasach integracyjnych. Podręcznik przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie pedagogika specjalna), psychologicznych, rehabilitacji na AWF i nauczycieli, psychologów szkolnych, pielęgniarek i rodziców.
Spis treści:
  • Wprowadzenie CZĘŚĆ PIERWSZA. Czego uczymy 1. Rozwijanie wzajemnych kontaktów Cele zabawy relacyjnej Typy zabawy relacyjnej 2. Rozwijanie świadomości własnego ciała Wczesny rozwój Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym CZĘŚĆ DRUGA. Dlaczego uczymy 3. Badanie ruchu: teoria ruchu Labana 4. Obserwowanie ruchu Co oceniamy Cele Korzyści dla nauczyciela Obserwowanie dzieci CZĘŚĆ TRZECIA. Jak uczymy 5. Treść, struktura i sposoby nauczania Dzieci z poważnymi trudnościami w uczeniu się Dzieci z umiarkowanymi trudnościami w uczeniu się Dzieci prawidłowo rozwijające się Tworzenie programu CZĘŚĆ CZWARTA. Specjalne wyzwania 6. Zajęcia ruchowe dla dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami Charakterystyka Cele Potrzeby społeczne i emocjonalne Rola opiekuna Potrzeby fizyczne Tworzenie programu 7. Zajęcia ruchowe dla dzieci z problemami psychologicznymi Dzieci z tendencjami autystycznymi Dzieci nadpobudliwe Dzieci unikające kontaktów Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania Dzieci z mutyzmem selektywnym Cechy dobrego nauczyciela CZĘŚĆ PIĄTA. Ruch rozwijający: streszczenie Bonus 1. Zbiór ćwiczeń z rozdziałów 1 i 2 Bonus 2. Komentarze dzieci Materiały pomocnicze

Czym jest znaczenie w Słownik na R .