słuchowo werbalne wychowanie co to znaczy
Co znaczy wychowanie dzieci z uszkodzonym?. Co to jest dzieci nie-słyszących studentów, pedagogiki.

Czy pomocne?

Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu

Definicja z ang. Auditory-verbal education of children with impaired hearing, z niem. Auditory-verbale Erziehung von Kindern mit Hörproblemen.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: WSiP, Warszawa 1994, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,211 str., Wymiary: 145 x 205 mm , Waga: 0.26 kg
Zagadnienia: słuchowo werbalne wychowanie
ISBN: ISBN 83-02-05386-4
Opis: Podręcznik przeznaczona jest dla surdopedagogów, rodzin dzieci nie-słyszących studentów, pedagogiki specjalnej, surdologopedów, audiologów, protetyków i inżynierów zajmujących się aparatami słuchowymi, audiometrystów, pracowników socjalnych. Skorzystają z niej pracownicy przedszkoli masowych, gdzie przebywają dzieci nie-słyszące, pediatrzy, którzy często nie doceniają wagi wczesnego wykrycia uszkodzenia narządu słuchu, i wszyscy ci, którzy mają kontakt z osobami niesłyszącymi. Polecam tę książkę z racji na jej merytoryczną wartość -dostajemy gdyż gotowy program postępowania, sprawdzony w szkolnictwie węgierskim na przestrzeni kilkunastu lat. Możemy go traktować jako pkt. wyjścia w pracach nad doskonaleniem naszych rozwiązań metodycznych. Mając na uwadze dobro dzieci, możemy skorzystać z doświadczeń i wzbogacić nasze sposoby kształcenia niesłyszących.
Spis treści:
  • 1. Znaczenie słuchu, definicja wychowania słuchowego
  • 2. Najważniejsze fazy w historii wychowania słuchowego
  • 3. Najważniejsze skutki utraty słuchu
  • 4. Wczesne wykrywanie uszkodzenia słuchu i wczesne zaopatrywanie w aparat słuchowy
  • 5. Wczesne wychowanie słuchowo-werbalne
  • 6. Najważniejsze założenia nauczania języka macierzystego w grupach dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu
  • 7. Typy lekcji języka macierzystego
  • 8. Rozwijanie mowy przez metodę przedmiotowego praktycznego działania
  • Zakończenie

Czym jest znaczenie w Słownik na S .