standardy testów stosowanych co to znaczy
Co znaczy testów stosowanych w psychologii i?. Co to jest pierwszego wydania mamy przyjemność.

Czy pomocne?

Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice

Definicja z ang. Standards for tests used in psychology and pedagogy, z niem. Standards für Tests verwendet in Psychologie und Pädagogik.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,304 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.56 kg
Zagadnienia: standardy testów stosowanych
ISBN: ISBN 83-60083-09-6
Opis: Niezbędnik badacza! Po ponad dwudziestu latach od pierwszego wydania mamy przyjemność przekazać do rąk Czytelników nową wersję książki Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice. Od wielu lat publikacja ta jest dla psychologów i pedagogów drogowskazem przy podejmowaniu wszelkich działań diagnostycznych. ''Standardy powinny stać się lekturą obowiązkową nie tylko dla studentów psychologii, pedagogiki czy socjologii, lecz również dla wszystkich specjalistów w zakresie kierowania zasobami ludzkimi, dla wszystkich tych, dla których test jest narzędziem, a uzyskane dzięki niemu wyniki stanowią podstawę (czasem jedyną!) podejmowania decyzji dotyczących losów poszczególnych osób czy grup''. Z recenzji prof. Jerzego Brzezińskiego ''Ta wybitna robota zapoczątkowała rozwój psychometrii i diagnostyki psychologicznej w Polsce. Obejmuje podstawowe kwestie psychometryczne i omawia zasady dotyczące badania trafności i rzetelności pomiaru testowego, zasady tworzenia testów, normalizacji wyników i ich interpretowania, a również prezentowania i gromadzenia informacji z badań. Czytelnik znajdzie tu tak istotne wiadomości, jak wymagania osób prowadzących badania testowe, zasady testowania w badaniach psychologicznych i pedagogicznych i specyficzne wykorzystania testów, np. w badaniach doboru zawodowego czy służb państwowych''. Z recenzji prof. Bogdana Zawadzkiego
Spis treści:
  • Przedmowa do wydania polskiego – prof. Jerzy Brzeziński Wprowadzenie Strony uczestniczące w procesie testowania Cel Standardów Kategorie Standardów Testy i zastosowanie testów, do których stosują się te standardy Na co należy zwrócić uwagę stosując Standardy? Liczba standardów Testy jako miary konstruktów Struktura tej publikacji
  • Część I. TWORZENIE TESTU, JEGO OCENA I PREZENTACJA WYNIKÓW 1. Trafność 2. Rzetelność i błędy pomiaru 3. Tworzenie testu i jego rewizje 4. Skale, normy i porównywanie wyników 5. Procedura badania testem, ocenianie i przedstawianie wyników testowych 6. Dokumentacja testu
  • Część II. BEZSTRONNOŚĆ TESTOWANIA 7. Bezstronne badanie testem i wykorzystywanie testu 8. Prawa i odpowiedzialność osób badanych 9. Testowanie osób o różnym rodowodzie językowym 10. Badania testowe osób niepełnosprawnych
  • Część III. Wykorzystania TESTÓW 11. Odpowiedzialność użytkowników testów 12. Testowanie i diagnoza psychologiczna 13. Diagnoza i testowanie w obszarze edukacji 14. Testowanie dla celów zatrudnienia i przyznawania licencji 15. Testowanie dla celów ewaluacji i polityki społecznej Leksykon

Czym jest znaczenie w Słownik na S .