sztuka nauczania czynności co to znaczy
Co znaczy 1 - czynności nauczyciela?. Co to jest uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej.

Czy pomocne?

SZTUKA NAUCZANIA cz. 1 - czynności nauczyciela

Definicja z ang. THE ART OF TEACHING part. 1 - activities teacher, z niem. THE ART OF LEHR Teil. 1 - Aktivitäten Lehrer.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, wyd. 7, Oprawa: miękka foliowana,530 str., Wymiary: 170 x 235 mm , Waga: 0.84 kg
Zagadnienia: sztuka nauczania czynności
ISBN: ISBN 83-01-14239-1
Opis: Książka prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej i postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, sposoby nauczania, gry dydaktyczne, i tym podobne), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji i uzależnienia młodzieży. Informacje na temat uczniów ''niezwyczajnych'', a więc zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych. Podręcznik: - omawia zagadnienia nauczania i uczenia się uwzględniając reorganizację mechanizmu oświaty w Polsce i postęp w badaniach pedagogicznych; - prezentuje praktyczne scenariusze różnych sytuacji dydaktycznych; - podaje przykłady ciekawych metod nauczania i gier dydaktycznych do zastosowania w czasie zajęć lekcyjnych; - przybliża problemy pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; - koresponduje z nowoczesnymi podręcznikami wydanymi w Europie i na świecie. Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych i nauczycieli w ich codziennej praktyce. Tom stanowi komplementarną całość z książką Sztuka nauczania. T. 2. Szkoła.
Spis treści:
  • Przedmowa 1. Cele kształcenia 2. Wyniki kształcenia 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywania problemów 6. Sposoby nauczania 7. Gry dydaktyczne 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne 9. O wychowaniu w szkole 10. Niezwyczajni uczniowie 11. Problemowe zachowania uczniów 12. Zbieranie i stosowanie informacji o uczniu i klasie 13. Nauczyciel jako twórca programu 14. Scenariusze Literatura dodatkowa. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy

Czym jest znaczenie w Słownik na S .