twoje nadpobudliwe dziecko co to znaczy
Co znaczy nadpobudliwe dziecko - poradnik dla. Co to jest Poradnik dla rodziców'' to publikacja z.

Czy pomocne?

Twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców

Definicja z ang. Your hyperactive child - a guide for parents, z niem. Ihre hyperaktiven Kindes - ein Leitfaden für Eltern.

Autor (autorzy) Twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców:
Szczegóły wydania Twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców: Prószyński i S-ka, Warszawa 2005, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,123 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.25 kg
Zagadnienia w Twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców: przeciwskazania, twoje nadpobudliwe dziecko, skutk
ISBN Twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców: ISBN 83-7469-109-3
Opis Twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców: Podręcznik G. Serfonteina ''Twoje nadpobudliwe dziecko. Poradnik dla rodziców'' to publikacja z pogranicza psychologii, pedagogiki i pediatrii. Autor jest z wykształcenia pediatrą i neurologiem. Studia wyższe ukończył w Toronto, od wielu lat pracuje w Australii w Royal Alexander Hospital w Sydney. Gordon Serfontein napisał tę książkę uwzględniając dwa rodzaje swoich doświadczeń: jako ojca kilkorga dzieci i lekarza-pediatry, który dotychczas miał pod własną opieką ok. 8000 małych pacjentów. Autor książki pragnie zwrócić uwagę czytelników, raczej nauczycieli, rodziców i lekarzy na grupę dzieci, u których pojawiają się już na początku edukacji szkolnej określone trudności w uczeniu się. Dotyczą one mówienia, czytania, pisania, umiejętności matematycznych i takich mechanizmów poznawczych, jak uwaga czy pamięć. Wymienionym trudnościom towarzyszą zazwyczaj zaburzenia w zachowaniu dzieci. Ten typ trudności w Uczeniu się G. Serfontein nazywa ogólnie zespołem Niedoboru i Zaburzenia Uwagi. To jest rodzaj deficytu rozwojowego, który obejmuje ok. 20% chłopców i 8% dziewczynek (badania prowadzone w Australii). Kluczowe cechy analizowanego zespołu zaburzeń to: - krótkotrwała uwaga - zwiększony poziom aktywności psychomotorycznej - impulsywność - brak koordynacji percepcyjnej - słaba pamięć krótkotrwała - problemy w kontaktach z rówieśnikami - zaburzenia snu - zmiany apetytu (niechęć do jedzenia albo objadanie się) - zaburzenia w mówieniu (ekspresji werbalnej) Istnieją dwie zasadnicze powody analizowanych trudności w uczeniu się: ograniczenia powiązane ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziców i zaburzenia w rozwoju funkcji poznawczych (fragmentaryczne deficyty w funkcjonowaniu mózgu dziecka). W następnych rozdziałach książki Lekarz Serfontein charakteryzuje wymienione wyżej cechy syndromu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi. Następnie wskazuje na rodzaje trudności, jakie mogą pojawić się u dzieci dotkniętych tym typem zaburzenia rozwojowego. Końcowa część książki została poświęcona prezentacji sposobów oddziaływań terapeutycznych, które można podejmować w stosunku do zdiagnozo-wanych wcześniej zaburzeń w funkcjonowaniu dziecka. Podręcznik G. Serfonteina nie jest akademickim podręcznikiem opisującym pewien rodzaj zaburzeń w funkcjonowaniu poznawczym i społecznym, występującym raczej u chłopców. Z kolei to jest z pewnością publikacja napisana poprzez autora o sporym doświadczeniu praktycznym w pracy z dziećmi, który rozumie ich problemy i wie, co odczuwają rodzice dzieci mających poważne trudności w nauce szkolnej. Jest ona skierowana właśnie do nich, a również do nauczycieli i lekarzy, czyli osób, które mogą wspomagać rodziców w rozpoznawaniu zaburzeń i podejmowaniu systematycznych oddziaływań terapeutycznych i reedukacyjnych. Odnosi się wrażenie, iż autor pragnie zwrócić na to zjawisko (używa określenia ''ukryte kalectwo'') uwagę wszystkich, którzy współtworzą środowisko społeczne dziecka i mają wpływ na jego edukację i rozwój. Podręcznik została napisana przystępnie, klarownym i komunikatywnym językiem. Na końcu każdego rozdziału znajduje się krótkie podsumowanie w formie spisu słów-pojęć o charakterze głównym, co dodatkowo ułatwia lekturę. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż G. Serfontein ujmuje problematykę zespołu Niedoboru i Zaburzeń Uwagi w sposób kompleksowy. W polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej często oddzielnie analizuje się takie zjawiska w rozwoju dziecka, jak dysleksja czy nadpobudliwość, z kolei autor książki ujmuje te problemy w szerszym kontekście. Zwraca uwagę na fakt, iż np. specyficznym trudnościom w czytaniu towarzyszą określone zaburzenia w zachowaniu dziecka. Nie można więc koncentrować uwagi w czasie terapii tylko na reedukacji danego zaburzenia poznawczego, lecz także konieczne jest wsparcie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Zamieszczone w książce propozycje ćwiczeń i działań terapeutycznych, jakie można podejmować z dziećmi, są interesujące i różnorodne. Będą stanowić cenną pomoc w organizowaniu pracy terapeutycznej z dzieckiem poprzez nauczyciela. Autor książki podkreśla, iż wczesne zdiagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się może stanowić formę profilaktyki zaburzeń zachowania, które u starszych uczniów często prowadzą do patologii społecznych.
Spis treści Twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców:
  • Wprowadzenie 1. Co tkwi w nazwie? 2. Co to za dziecko? 3. Skąd to się bierze? - Do czego to prowadzi? 4. Zwracanie uwagi 5. Aktywność - zbyt wiele czy zbyt niewiele? 6. Impulsywność - czy to mnie dotyczy? 7. Koordynacja - chwianie się i guzdranie 8. Mowa 9. Pamięć krótkotrwała - jednym uchem wpada, drugim wypada 10. Problemy osobiste - czarne czy białe? 11. Sen i apetyt 12. Trudności w uczeniu się 13. Podstawowe umiejętności - tradycyjne trzy R 14. Szkoła 15. Diagnoza i wykrywanie 16. Metody działania 17. Umiejętne postępowanie i inne trzy R (rutyna, regularność, repetycja) 18. Specyficzne zachowania 19. Zaburzenia koncentracji uwagi i rodzina nuklearna 20. Chłopiec to tata mężczyzny Bonus. Wskazówki praktyczne i zabiegi terapeutyczne I. Trudności ze słyszeniem II. Trudności z widzeniem III. Trudności w poruszaniu się IV. Problemy z położeniem w przestrzeni V. Problemy z orientacją lewo/prawo VI. Nadpobudliwość VII. Rozpraszanie się i krótki okres koncentracji uwagi Podziękowania
Definicja Twoje Dziecko:
Co to jest typowy trzylatek? Czego możemy oczekiwać od pięciolatka? Dlaczego ośmiolatki często kłamią? A jak tj. w czasie dojrzewania? Niniejszy poradnik autoryzowany poprzez Amerykańskie Towarzystwo twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców co znaczy.
Definicja Tlen, Niektóre Inne Gazy Oddechowe I Wolne Rodniki Tlenowe W Medycynie:
Co to jest Autorzy oddają do rąk Czytelnika kompletnie nową i oryginalną monografię pt. ''Tlen, wybrane inne gazy oddechowe i wolne rodniki tlenowe w medycynie''. Monografia, którą obecnie proponujemy, jest twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców krzyżówka.
Definicja Terapia Internistyczna:
Co to jest internistyczna ukazuje się w Niemczech cyklicznie co dwa lata. Drugie polskie wydanie tego podręcznika pod redakcją prof. Franciszka Kokota jest adaptacją czternastej edycji niemieckiej z 2003 roku twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców co to jest.
Definicja Terapia Systemowa Jako Dialog:
Co to jest jako twórczy mechanizm współpracy pomiędzy terapeutą a klientem. Uprawia sztukę rozmowy/ w której wszyscy partnerzy uznawani są za specjalistów w rozwiązywaniu problemów. Rozmowy terapeutyczne jako twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców słownik.
Definicja Toksyczne Dzieciństwo. Jak Współczesny Świat Krzywdzi Nasze Dzieci I Co Możemy Zrobić, Aby Temu Zapobiec:
Co to jest dzieci? We wszystkich rozwiniętych krajach świata dzieci coraz bardziej cierpią: jesteśmy świadkami eksplozji ADHD i dysleksji, coraz liczniejsze są przypadki depresji i zaburzeń emocjonalnych twoje nadpobudliwe dziecko - poradnik dla rodziców czym jest.

Czym jest znaczenie w Słownik na T .

  • Dodano:
  • Autor: