uczeń dysleksją szkole co to znaczy
Co znaczy Uczeń z dysleksją w szkole?. Co to jest pożyteczną i potrzebną, w szczególności.

Czy pomocne?

Uczeń z dysleksją w szkole

Definicja z ang. A student with dyslexia in school, z niem. Ein Schüler mit Legasthenie in der Schule.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Operon, Gdynia 2005, wyd. 2, Oprawa: miękka foliowana,223 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.40 kg
Zagadnienia:uczeń dysleksją szkole
ISBN:ISBN 83-7461-017-4
Opis:Drodzy Nauczyciele! Oddajemy w Państwa ręce książkę pożyteczną i potrzebną, w szczególności polonistom - czyli osobom z oczywistych przyczyn w najwyższym stopniu zainteresowanym problemem dysleksji - aczkolwiek nauczyciele innych elementów także znajdą w niej sporo cennych informacji. To jest pierwsze i jak dotąd jedyne opracowanie, które wyczerpująco przedstawia całą złożoność trudności, jakie mają w szkole uczniowie z dysleksją, i daje konkretne wskazówki do pracy w klasie z tymi uczniami. Poradnik złożona jest z dwóch zasadniczych części: teoretycznej i praktycznej. Autorką pierwszej części jest prof. Marta Bogdanowicz, założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji i wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, pełen pasji badacz i niestrudzony wykładowca. Z opracowania M. Bogdanowicz dowiedzą się Kraj, czym jest dysleksja, jakie są jej postaci i powody i charakterystyczne symptomy. Znajdą tu także Kraj wyjaśnienie niektórych niezrozumiałych bądź - wydawałoby się - niewytłumaczalnych zachowań uczniów z dysleksja. Nauczyciele języków obcych, matematyki, fizyki, historii, geografii, chemii czy biologii zapoznają się z rodzajem trudności, jakie mogą się pojawiać u uczniów na lekcjach tych elementów. Dzięki lekturze poradnika dowiecie się Kraj również, kiedy można obniżyć, a w jakich wypadkach podnieść wymogi w stosunku do swych uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu i jak ich oceniać. Autorka drugiej części książki, Anna Adryjanek, jest nauczycielką języka polskiego. Dzieli się swoim bogatym doświadczeniem zdobytym w czasie pracy z uczniami dyslektycznymi. Na podstawie obserwacji i analiz tworzy charakterystyki, które przybliżają osobowość i zdolności tych uczniów. Odkodowuje język opinii poradni psychologicznopedagogicznych, ułatwiając Państwu interpretację zawartych tam zapisów. Ukazuje specyfikę trudności uczniów z dysleksja w dziedzinie kompetencji doskonalonych i kształconych na lekcjach języka polskiego i podpowiada, jak sobie z tymi trudnościami radzić. Podaje wskazówki metodyczne do pracy indywidualnej i wypróbowane metody pracy z klasą, w której są uczniowie z dysleksja. Omawiane zagadnienia ujęte są w formę bogato ilustrowanego wykładu. Najważniejsze wiadomości zostały zaznaczone graficznie, na końcu publikacji zaś zamieszczono indeks terminów. Lekturę uprzyjemnią Państwu liczne ciekawostki i ilustracje wykonane poprzez ucznia z dysleksja, uzdolnionego plastycznie wychowanka Anny Adryjanek. Życzymy wszystkim nauczycielom, aby po lekturze tego poradnika stanęli przed własnymi uczniami z nowym nastawieniem i odkryli w nich niezauważane dotąd talenty.
Spis treści:
  • Wstęp
  • CZĘŚĆ I. CO NALEŻY WIEDZIEĆ O DYSLEKSJI ROZWOJOWEJ? WPROWADZENIE TEORETYCZNE 1. Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie dobrze i szybko? 2. Od jak dawna znane są specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? 3. Jak nazywać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu? 4. Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? 5. Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest? 6. Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy symptomy dysleksji zawsze są takie same? 7. Co jest powodem dysleksji? 8. Jakie wyróżnia się typy dysleksji? 9. Jak diagnozować dysleksję rozwojową? 10. Co robić zamiast ''usiąść i płakać''? 11. Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany? 12. O czym należy pamiętać, będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?
  • CZĘŚĆ II. JAK PRACOWAĆ Z UCZNIAMI Z DYSLEKSJĄ? WSKAZÓWKI METODYCZNE 1. Zamiast wstępu, a więc historia pewnego polonisty 2. Dlaczego ucznia z dysleksją dotyczy problem pustej kartki? 3. Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej? Słownik pojęć 4. Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w dziedzinie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej? 5. Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? 6. Jak pracować indywidualnie z uczniem z dysleksją? 7. Jak pracować w klasie, w której są uczniowie z dysleksją? W jaki sposób nauczyciel może efektywnie pomóc uczniowi z dysleksją? (Od Wydawcy) Aneks: Recepty na dobre czytanie i pisanie Indeks. Bibliografia

Czym jest znaczenie w Słownik na U .