uczniowie mózgowym co to znaczy
Co znaczy mózgowym porażeniem dziecięcym?. Co to jest którzy stale poszukują pomysłów, jak pomóc.

Czy pomocne?

Uczniowie z mózgowym porażeniem dziecięcym - osiągnięcia edukacyjne

Definicja z ang. Students with cerebral palsy - educational attainment, z niem. Studierende mit Zerebralparese - Bildungsniveau.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:WSiP, Warszawa 2005, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,148 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.28 kg
Zagadnienia:uczniowie mózgowym
ISBN:ISBN 83-02-09381-5
Opis:''Książkę tę kieruję przede wszystkim do nauczycieli, którzy stale poszukują pomysłów, jak pomóc swym uczniom w zdobywaniu nowych umiejętności, i do studentów przygotowujących się do wykonywania tego pięknego, lecz bardzo odpowiedzialnego zawodu. Pragnę, by moja robota przyczyniła się do pełniejszego zrozumienia możliwości edukacyjnych dzieci z mpdz i wskazała, iż możliwe jest podjęcie konkretnych działań mających na celu niwelowanie przeszkód utrudniających włączanie tych dzieci do środowiska zdrowych rówieśników. Chciałabym także zachęcić do lektury tej książki rodziców dzieci z mpdz, aby pokazać im, iż rozsądne zarządzanie wychowaniem swego dziecka może być dla nich źródłem wielkiej satysfakcji.'' Magdalena Loska pisze o dzieciach, młodzieży i osobach dorosłych o prawidłowym rozwoju intelektualnym, lecz obarczonych trwałym uszkodzeniem układu nerwowego. Wyjaśnia charakter tych uszkodzeń i omawia trudności nimi wywołane, a również - co najważniejsze – pokazuje, jak je ograniczać albo eliminować. Uczniowie, prowadzeni i opisywani poprzez Autorkę, osiągnęli w trakcie pracy imponujące postępy w dziedzinie opanowania kompetencji ważnych w nauce szkolnej. Magdalena Loska przedstawia własne sposoby pracy, dzięki którym uzyskała tak wspaniałe wyniki. Bardzo istotnym przesłaniem książki jest ukazanie potencjalnych możliwości i rzeczywistych osiągnięć osób z poważną, widoczną niepełnosprawnością. Na kolorowej wkładce zamieszczono ilustracje obrazujące przebieg pracy Autorki z wychowankami.
Spis treści:
  • Wstęp
  • Zespół mózgowego porażenia dziecięcego
  • Nauka dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
  • Metody diagnozowania uczniów mózgowym porażeniem dziecięcym z wykorzystaniem ogólnodostępnych testów pedagogicznych
  • Poziom przygotowania dzieci mózgowym porażeniem dziecięcym do nauki szkolnej
  • Wspomaganie procesu nauczania uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym
  • Nasze sukcesy
  • Zakończenie

Czym jest znaczenie w Słownik na U .