utajone postawy konsumenckie co to znaczy
Co znaczy Utajone postawy konsumenckie?. Co to jest jest istotą w pełni racjonalną. Jednak.

Czy pomocne?

Utajone postawy konsumenckie

Definicja z ang. Latent consumer attitudes, z niem. Latent die Einstellung der Verbraucher.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2004, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,190 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.35 kg
Zagadnienia:utajone postawy konsumenckie
ISBN:ISBN 83-89574-25-X
Opis:Poprzez sporo lat naukowcy próbowali wykazać, iż człowiek jest istotą w pełni racjonalną. Jednak doniesienia z badań wykazują równocześnie, iż nie wszystko w człowieku jest świadome. Ta prawidłowość dotyczy także postaw konsumenckich. Podręcznik przybliża niezwykle ciekawe zagadnienie postaw utajonych, ich specyfiki, genezy i związku z zachowaniem. Autorka omawia także metodę IAT (Test Utajonych Skojarzeń) i opisuje możliwości jego wykorzystania w badaniach postaw konsumenckich. Podręcznik zainteresuje nie tylko specjalistów z dziedziny badań rynkowych, lecz wszystkich tych, którzy pragną dowiedzieć się czegoś więcej o swoich zachowaniach zakupowych.
Spis treści:
  • Rozdział 1 – Co są to postawy utajone
  • 1.1. Tradycyjne podejście do badania postaw
  • 1.2. Postawy utajone – rozwiązanie problemu postaw czy konstrukt niepotrzebny psychologii
  • 1.3. Specyfika postaw utajonych
  • 1.4. Podsumowanie
  • Rozdział 2. Utajone postawy konsumenckie
  • 2.1. Tradycyjne rozumienie konsumenta: konsument – istota racjonalna i świadoma własnych postaw
  • 2.2. Zmiana w rozumieniu konsumenta: konsument – istota emocjonalna i nieświadoma własnych postaw
  • 2.3. Źródła utajonych postaw konsumenckich
  • 2.4. Podsumowanie
  • Rozdział 3. Test Utajonych Skojarzeń – sposób badania postaw utajonych
  • 3.1. Zastosowanie czasów reakcji w badaniach psychologicznych
  • 3.2. Praktyczne wskazówki dotyczące stosowania czasów reakcji
  • 3.3. Na czym polega Test Utajonych Skojarzeń (IAT)
  • 3.4. Wątpliwości wokół sposoby IAT
  • 3.5. Podsumowanie
  • Rozdział 4. Zastosowanie sposoby IAT do badania postaw konsumenckich – walidacja sposoby
  • 4.1. Danone vs. Bakoma – związek postaw jawnych i utajonych (Badanie 1)
  • 4.2. McDonald’s vs. Bar Mleczny – związek postaw jawnych i utajonych z zachowaniem (Badanie 2)
  • 4.3. Coca-Cola vs. Pepsi – postawa utajona a rozpoznawanie preferowanej marki (Badanie 3)
  • 4.4. Ogólna dyskusja i podsumowanie
  • Rozdział 5. Inne możliwości zastosowania sposoby IAT – postawy ambiwalentne (konfliktowe) i dysocjacyjne
  • 5.1. Zdrowe czy smaczne – postawa ambiwalentna wobec produktów nisko i wysokokalorycznych (Badanie 4)
  • 5.2. Nasze czy obce – rozbieżność pomiędzy postawą utajoną i jawną wobec produktów o różnych źródłach pochodzenia – postawy dysocjacyjne
  • 5.3. Rozbieżność pomiędzy postawą utajoną i jawną wobec palenia papierosów (Badanie 8)
  • 5.4. Rozbieżność pomiędzy postawą utajoną i jawną wobec reklam erotycznych (Badanie 9)
  • 5.5. Podsumowanie wyników przeprowadzonych badań
  • Rozdział 6. Możliwości zmiany postaw utajonych
  • 6.1. Wpływ reklamy i degustacji produktu na jawne i utajone postawy wobec marek jogurtów (Badanie 10)
  • 6.4. Wpływ poznawczego wzbudzenia kategorii (generowanie argumentów) na postawy wobec palenia papierosów (Badanie 11)
  • 6.3. Dyskusja

Czym jest znaczenie w Słownik na U .