wprowadzenie dydaktyki co to znaczy
Co znaczy Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej?. Co to jest odpowiedź na pytanie: jak należy uczyć.

Czy pomocne?

Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej

Definicja z ang. Introduction to general didactics, z niem. Einführung in die Allgemeine Didaktik.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Wydawnictwo akademickie Żak, Warszawa 2003, wyd. 5, Oprawa: miękka foliowana,424 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.75 kg
Zagadnienia:wprowadzenie dydaktyki
ISBN:ISBN 83-86770-21-X
Opis:Podręcznik jest podręcznikiem dydaktyki i stara się dać odpowiedź na pytanie: jak należy uczyć, aby osiągnąć efekt? Zwraca uwagę na związek pracy nauczyciela z robotą ucznia, na umiejętne łączenie poznawania rzeczywistości z jej przeżywaniem, a w konsekwencji - z jej kształtowaniem. Przeznaczona jest dla studentów pedagogiki, nauczycieli i dla studentów innych kierunków przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela
Spis treści:
  • Przedmowa CZĘŚĆ I. Mechanizmy I TREŚĆ KSZTAŁCENIA
  • 1. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych
  • 2. Rozwój mechanizmów dydaktycznych
  • 3. Kluczowe definicje dydaktyki
  • 4. Cele kształcenia
  • 5. Treści formujące osobowość człowieka
  • 6. Treść przedmiotowa kształcenia ogólnego CZĘŚĆ II. Mechanizmy DYDAKTYCZNE
  • 7. Mechanizm kształcenia
  • 8. Mechanizm samokształcenia
  • 9. Zasady kształcenia
  • 10. Kształcenie wielostronne
  • 11. Problemowe nauczanie-uczenie się
  • 12. Nauczanie programowane CZĘŚĆ III. Sposoby I ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA
  • 13. Sposoby nauczania-uczenia się
  • 14. Środki dydaktyczne
  • 15. Funkcje i treść podręczników szkolnych
  • 16. Organizacyjne formy kształcenia
  • 17. Sprawdzanie i pomiar osiągnięć szkolnych
  • 18. Uwarunkowania powodzeń i niepowodzeń szkolnych
  • 19. Osobowość i zawód nauczyciela
  • 20. Optymalizacja i planowanie pracy szkolnej
  • Literatura. Indeks

Czym jest znaczenie w Słownik na W .