wspomaganie rozwoju co to znaczy
Co znaczy umysłowego czterolatków i pięciolatków?. Co to jest prawidłowy rozwój dziecka. Stanowi on.

Czy pomocne?

Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków + pakiet pomocy

Definicja z ang. Support for the development of mental four- and five-year-+ aid package, z niem. Unterstützung bei der Entwicklung von psychischen vier- und fünfzehn + Hilfspaket.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:WSiP, Warszawa 2007, wyd. 2, Oprawa: miękka foliowana,288 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.62 kg
Zagadnienia:wspomaganie rozwoju
ISBN:ISBN 978-83-02-08922-0
Opis:Prezentujemy poradnik dla wszystkich, którym bliski jest prawidłowy rozwój dziecka. Stanowi on kontynuację wydanej w 2000 roku pracy pt. ''Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się''. Uzupełnieniem poradnika jest Pakiet pomocy o tym samym tytule. Autorki ukazują, jak można intensywnie wspomagać rozwój dziecka w przedszkolu, włączając w to edukację matematyczną. Wykorzystały tu koncepcję ''Dziecięcej matematyki'', której celem jest zapewnienie dziecku sukcesu w nauce szkolnej. Najważniejsze zagadnienia omówione w książce to: - przebieg procesu uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola; - zabawki i elementy, które mogą być wykorzystywane jako cenna pomoc dydaktyczna dla dzieci w czwartym i piątym roku życia; - metodyka i scenariusze wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier, które rozwijają rozumowanie i kształtują umiejętności matematyczne; - scenariusze zajęć z Pakietem pomocy i omówienie, jak z tych scenariuszy korzystać.
Spis treści:
  • Wstęp
  • 1. O wspomaganiu rozwoju umysłowego dzieci przedszkolnych w czwartym i piątym roku życia
  • 2. Jak przebiega mechanizm uczenia się dzieci w różnych obszarach działania przedszkola?
  • 3. Jaki zabawki powinny mieć dzieci w przedszkolu i jakie element mogą być wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne? Jak korzystać ze scenariuszy znajdujących się w drugiej części tej książki?
  • 4. Kształtowanie świadomości własnego 'Ja' i orientacji przestrzennej
  • 5. Kształtowanie u dzieci zdolności do rozumienia zachowania w przypadkach pełnych napięć. Zarys metodyki uczenia dzieci sztuki konstruowania gier i scenariusze zajęć
  • Rytmy: wychwytywanie regularności i korzystanie z nich w różnych przypadkach
  • 7. Powód i skutek. Przewidywanie następstw
  • 8. Klasyfikacja - wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci
  • 9. Liczenie w dziedzinie możliwości umysłowych czterolatków pięciolatków
  • 10. Liczenie i ustalanie: tu i jest tu tyle samo, jest tu więcej
  • 11. Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka
  • 12. Długość - przybliżanie dzieciom sensu mierzenia długości
  • 13. Intuicje geometryczne u przedszkolaków

Czym jest znaczenie w Słownik na W .