wszystko adhd co to znaczy
Co znaczy Wszystko o ADHD?. Co to jest zapewne miałaś już w swojej klasie dziecko z Zespołem.

Czy pomocne?

Wszystko o ADHD

Definicja z ang. All about ADHD, z niem. Alles über ADHS.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:ZYSK I SK-A, Poznań 2004, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,176 str., Wymiary: 145 x 205 mm , Waga: 0.25 kg
Zagadnienia:wszystko adhd
ISBN:ISBN 83-7298-694-0
Opis:Jeśli nie jesteś nowicjuszem w zawodzie nauczyciela, to zapewne miałaś już w swojej klasie dziecko z Zespołem Nadpobudliwości Psychoruchowej z Zaburzeniami Koncentracji Uwagi, znanym jako ADHD. Nawet jeśli dopiero zaczynasz karierę jako nauczyciel, są to duże szanse, iż zetkniesz się z takim dzieckiem w pierwszym albo drugim roku pracy. Szacuje się, iż zespołem ADHD dotknięte jest od 3 do 5 procent dzieci w wielu szkolnym, co przekłada się na jedno albo dwoje dzieci w każdej klasie. Wpływ tych dzieci na klasę jest znacznie większy niż sugerują powyższe liczby. Prócz cech typowych dla ADHD, związanych z brakiem umiejętności koncentracji uwagi, impulsywnością i nadaktywnością, syndromowi ADHD często towarzyszą rozliczne problemy społeczne, emocjonalne i szkolne. ADHD może prowadzić do wielu lat frustracji i nieporozumień, jeśli dotkniętemu nim dziecku nie zostanie w odpowiednim momencie udzielona odpowiednia pomoc. Ta podręcznik ma na celu przygotowanie cię na spotkanie z ADHD. Nie da się ukryć faktu, iż szkoła i ADHD nie zawsze idą ręka w rękę. Konieczność skupienia, zwracania uwagi na to, co się dzieje dookoła i uważnego wykonywania poleceń nauczyciela stanowią jawne zaprzeczenie zasadniczych cech ADHD. W niektórych przypadkach, zwłaszcza w klasach o dużej liczbie dzieci, nauczyciel nie jest w stanie poświęcić im tyle uwagi, ile potrzebują. Problemy, na jakie napotykają w szkole dzieci z ADHD, mają swe źródło nie tylko w samym dziecku albo w strukturze szkoły, lecz często są wzmacniane przez niedopasowanie struktury klasy i lekcji do potrzeb dziecka. Główny element pomocy dzieciom z ADHD stanowi poprawienie albo co najmniej złagodzenie tego niedopasowania. Poprawienie dopasowania może odbywać się na szereg różnych sposobów. W niniejszej książce podstawę stanowi schemat równoległego nauczania. Tj. w istocie swej sposób uczenia dzieci z ADHD, która łączy techniki wzmacniania gotowości szkolnej i wychowania i nauczania. Jest to podstawa, z której wywodzi się szereg szczegółowych technik i strategii. Schemat równoległego nauczania został tak zaprojektowany, by można go zastosować w zwykłej klasie szkolnej. Przeważająca większość dzieci z ADHD uczęszcza do zwykłych klas, więc schemat opiera się na próbie wyważenia indywidualnych potrzeb nielicznych dzieci z ADHD z potrzebami reszty uczniów, w taki sposób, by nauczyciel mógł prowadzić normalną lekcję dla całej klasy, równocześnie umożliwiając stworzenie struktury lekcji niezbędnej dla dziecka z ADHD. Gdy zapoznasz się z całością książki, może się okazać, iż wybrane strategie w mniejszym albo większym stopniu dają się zastosować w twojej klasie, wybrane w mniejszym albo większym stopniu pasują do twojego stylu uczenia i temperamentu. W takim przypadku możesz śmiało modyfikować i dopasowywać poszczególne strategie do swoich potrzeb. Może się również okazać, iż wybrane strategie stanowią narzędzia nauczania skuteczne i przydatne dla wszystkich dzieci w klasie. Linda Pfiffner jest doktorem pediatrii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine i zarazem licencjonowanym psychologiem klinicznym. Doktorat z psychologii obroniła na Uniwersytecie stanowym Nowego Jorku w Stony Brook. Jest autorką licznych badań nad zachowaniem i nauczaniem uczniów z ADHD, konsultantką i członkiem multidyscyplinarnego zespołu terapeutycznego ADHD w Poradni Rozwoju Dziecka Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine. Jest autorką wielu artykułów i rozdziałów książek z dziedziny metodyki wychowania szkolnego i doradztwa rodzinnego dla dzieci z ADHD. Prowadzi liczne zajęcia, konsultacje i warsztaty na temat ADHD dla nauczycieli i rodziców.
Spis treści:
  • Wstęp 1. Przegląd ADHD 2. ADHD w klasie: schemat nauczania równoległego 3. Zindywidualizowane programy behawioralne: gdy potrzeba 4. Partnerstwo rodziców i nauczycieli 5. Decyzja o wyborze strategii 6. Jak ocenić, czy program działa 7. ADHD: poza klasą 8. Motywowanie nauczyciela 9. Pytania i odpowiedzi Bibliografia i literatura uzupełniająca. Źródła

Czym jest znaczenie w Słownik na W .