wywieranie wrażenia innych co to znaczy
Co znaczy na innych. O sztuce autoprezentacji?. Co to jest obserwuje, a inaczej, gdy świadkami jego.

Czy pomocne?

Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji.

Definicja z ang. Impressing others. The art of self-presentation., z niem. Beeindruckende andere. Die Kunst der Selbstdarstellung..

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,255 str., Wymiary: 165 x 235 mm , Waga: 0.46 kg
Zagadnienia:wywieranie wrażenia innych
ISBN:ISBN 83-85416-92-7
Opis:... Człowiek inaczej zachowuje się wówczas, gdy nikt go nie obserwuje, a inaczej, gdy świadkami jego zachowań są inni ludzie. Choć twierdzenie to wydaje się oczywiste, stosunkowo długo psychologia nie interesowała się tym, dlaczego właściwie taka różnica występuje, jakie czynniki ją potęgują i jakie są jej skutki. Podręcznik Marka Leary'ego poświęcona jest tym właśnie zagadnieniom. Autor - znany psycholog społeczny i jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie autoprezentacji - w systematyczny sposób omawia problematykę związaną z wywieraniem wrażenia na innych. Czyni to w sposób nadzwyczaj kompetentny, a zarazem przystępny, toteż po tę książkę sięgną nie tylko psychologowie. (prof. dr hab. Dariusz Doliński); ... Podręcznik napisana jest jasno i nader przejrzyście. Autor ujawnia rzetelną znajomość przedmiotu, co nie dziwi, jeżeli się zważy, iż Mark Leary należy do wąskiego grona największych autorytetów w badaniach nad problematyka autoprezentacji. Na ubogim rynku polskim, na którym zaobserwować można zatrzęsienie prac niewiele wartościowych, jego podręcznik może okazać się wprost bezcenna. (dr hab. Maciej Dymkowski); Podręcznik Wywieranie wrażenia na innych omawia: wykorzystywane przez ludzi różnorodne taktyki autoprezentacyjne, motywacje leżące u podstaw autoprezentacji, kontekst społeczny i kulturowy zachowań autoprezentacyjnych, a również ich skutki.
Spis treści:
  • 1. Wprowadzenie
  • 2. Taktyki
  • 3. Motywy autoprezentacji
  • 4. Kontekst społeczny: normy i role
  • 5. Wartości odbiorców autoprezentacji
  • 6. Aktualny wizerunek społeczny
  • 7. Zasada komplementarności
  • 8. "Ja" prywatne
  • 9. Autoprezentacyjne troski
  • Bibliografia

Czym jest znaczenie w Słownik na W .