zabawa rozwoju poznawczym co to znaczy
Co znaczy poznawczym i emocjonalno-społecznym?. Co to jest pozwoliło spojrzeć Autorce na dwie.

Czy pomocne?

Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach

Definicja z ang. Fun in the development of cognitive and emotional-social children with different needs and abilities, z niem. Spaß bei der Entwicklung von kognitiven und emotional-sozialen Kinder mit unterschiedlichen Bedürfnissen und Fähigkeiten.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Impuls, Kraków 2006, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,210 str., Wymiary: 160 x 230 mm , Waga: 0.37 kg
Zagadnienia: zabawa rozwoju poznawczym
ISBN: ISBN 83-7308-622-6
Opis: Podręcznik stanowi swoiste studium zabawy. Studium to pozwoliło spojrzeć Autorce na dwie zasadnicze drogi rozwoju spontanicznej dziecięcej zabawy i samego bawienia się. Jedna z nich to droga naturalnego rozwoju zabawy, o szerokim spektrum poznania i realizowania się, dająca dziecku nieograniczone wręcz możliwości przeżyć wynikających z działania. Druga z nich, to ta, która często bywa kręta i wyboista, najeżona trudnościami ograniczeniami różnej natury, wynikającymi często z choroby, wad i deficytów rozwoju dziecka, a mimo to prowadzi do celu. Publikacja adresowana jest do rodziców i nauczycieli i opiekunów (opiekunek) pracujących z małymi dziećmi. Adresatami są również pedagodzy specjalni i studenci pedagogiki specjalnej (ze specjalnościami: logopedia, oligenofrenopedagogika, surdopedagogika, pedagogika terapeutyczna), przedszkolnej i wczesnoszkolnej, przygotowujących się do zawodu nauczyciela.
Spis treści:
  • WPROWADZENIE Apel Twojego Dziecka Pedagogiczny alfabet
  • PRAWIDŁOWO FUNKCJONUJĄCE ZMYSŁY I KONDYCJA FIZYCZNA PODSTAWĄ ROZWOJU AKTYWNOŚCI ZABAWOWEJ I KOMUNIKACYJNEJ DZIECKA Załącznik 1. Kształtowanie mowy dziecka Załącznik 2. Rozwój języka dziecka Załącznik 3. Model poznawania świata i uczenia się mowy i języka Załącznik 4. Arkusz obserwacyjny ''Dziecko w zabawie'' Załącznik 5. Mechanizm symboli Blissa Załącznik 6. Współczesny polski alfabet palcowy Załącznik 7. Zabawy z zastosowaniem ćwiczeń oddechowych Załącznik 8. Zbiór ćwiczeń oddechowych Załącznik 9. Zabawy aktywizujące układ oddechowy i mięśnie warg i policzków Załącznik 10. Karta badania motoryki artykulacyjnej
  • SYGNAŁY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE W ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH U DZIECI O ZRÓŻNICOWANYCH POTRZEBACH I MOŻLIWOŚCIACH ROZWOJU Funkcje sygnałów dźwiękonaśladowczych w procesie porozumiewania się
  • POZNAWCZY I SYMBOLICZNO-KOMUNIKACYJNY ASPEKT ROZWOJU ZABAW DZIECIĘCYCH Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka Przedmiot przejściowy i jego funkcja w zabawie Zabawa symboliczna metodą dialogu dziecka z otoczeniem Możliwości zastosowania spostrzeżeń związanych z istotą zabaw symbolicznych w terapii i rehabilitacji
  • DIALOGOWO-PODMIOTOWY I SPOŁECZNY ASPEKT ROZWOJU ZABAW DZIECI Z DEFICYTAMI W ROZWOJU
  • ZABAWA I JEJ WPŁYW NA PSYCHORUCHOWY ROZWÓJ DZIECKA
  • ZABAWKI I ZABAWY DLA DZIECI ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I POTRZEBY POZNAWANIA ŚWIATA I DZIAŁANIA Mały konstruktor Podróż po literowym świecie Wykładanki geometryczne Graficzne żarciki i rymowanki
  • ZABAWY DLA DZIECI NIEŚMIAŁYCH Albo Niewiele AKTYWNYCH
  • ZABAWA W TEATR Z ŁYŻKI – ZABAWA DLA DZIECI, KTÓRE CHCĄ KREOWAĆ SWÓJ BAJKOWY ŚWIAT
  • BIBLIOGRAFIA
  • O AUTORCE

Czym jest znaczenie w Słownik na Z .