zmyślne ruchy doskonalą co to znaczy
Co znaczy doskonalą umysł. Podstawy kinezjologii?. Co to jest ciała w procesach myślenia i uczenia.

Czy pomocne?

Zmyślne ruchy które doskonalą umysł. Podstawy kinezjologii edukacyjnej.

Definicja z ang. Clever moves that enhance the mind. Fundamentals of educational kinesiology., z niem. Clever bewegt, die den Geist zu erhöhen. Grundlagen der pädagogischen Kinesiologie..

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Medyk, Warszawa 1998, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,230 str., Wymiary: 150 x 225 mm , Waga: 0.31 kg
Zagadnienia: zmyślne ruchy doskonalą
ISBN: ISBN 83-908988-0-2
Opis: ZMYŚLNE RUCHY, KTÓRE DOSKONALĄ UMYSŁ. Po raz pierwszy rola ciała w procesach myślenia i uczenia się jest przedstawiona w formie książki dostępnej dla przeciętnego czytelnika i równocześnie ściśle opartej na badaniach naukowych. Carla Hannaford - neurofizjolog i pedagog - podaje szereg argumentów ilustrujących niesamowity wpływ ruchu na życie człowieka i pokazuje, jak się ruszać, by w pełni uaktywnić nasze możliwości uczenia się. Jej znakomite zrozumienie tego tematu stanowi ogromną i bezpośrednią wartość dla uczących się w każdym wieku, zarówno dla tych utalentowanych, jak i dla tych określanych jako osoby "niewyuczalne". "Ogromne odkrycie pełnego potencjału umysłu i ciała ludzkiego. Hannaford ukazuje jak i dlaczego ciało odgrywa ważną rolę w uczeniu się. Jej podręcznik będzie zadziwiać, inspirować i we wspaniały sposób instruować każdego czytelnika." "Rzadko kiedy zdarza się, aby ktoś napisał o edukacji coś tak oryginalnego i przełomowego. Są tu zebrane we wspaniałej syntezie wiedza z nauk neurologicznych i wiadomości o tym, jak ruch ciała, emocjonalna ekspresja, odżywianie i społeczne i fizyczne środowisko wpływają na uczenie się. Nigdy nie spotkałem lepszego przewodnika dla tworzenia w domu i szkole efektywniejszych sytuacji, w których człowiek się uczy."
Spis treści:
  • DROGI WIEDZY
  • 1. Uczenie się nie jest procesem odbywającym się wyłącznie w głowie
  • 2. Sieci nerwowe - superautostrady do rozwoju
  • 3. Doświadczenia sensoryczne
  • 4. Rola emocji
  • 5. Tworzenie połączeń
  • ZMYŚLNE RUCHY
  • 6. Ruch
  • 7. Gimnastyka mózgu
  • KSZTAŁTOWANIE I OCHRONA NASZYCH Mechanizmów UCZENIA SIĘ
  • 8. Co jest nie tak?
  • 9. Niezbędne dla mózgu: woda i tlen
  • 10. Niezbędne dla mózgu: odżywianie
  • 11. Układ przedsionkowy a wady uczenia się
  • 12. Walka czy ucieczka - wpływ stresu na uczenie się
  • 13. Niewłaściwa nauka i gra w szufladkowanie (przyszywanie łatek)
  • 14. Środki farmakologiczne a nadpobudliwość
  • 15. Poszukiwanie modeli na zewnątrz

Czym jest znaczenie w Słownik na Z .