PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych
Definicja z ang. EDUCATION vol. 2 - pedagogy to education, educational policy and research, z niem. BILDUNG Vol. 2 - Pädagogik zu Bildung, Bildungspolitik und Forschung.
Autor (autorzy) PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | Bogusław Śliwerski |
Szczegóły wydania PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2006, wyd. 1, Oprawa: twarda,523 str., Wymiary: 205 x 260 mm , Waga: 1.39 kg |
Zagadnienia w PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | przeciwskazania, pedagogika pedagogika wobec, skutk |
ISBN PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | ISBN 83-7489-022-3 |
Opis PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: | Podręcznik ta jest niezwykła pod różnymi względami. Przede wszystkim jest słowem ogromnego zaangażowania Autorów w praktyczne sprawy edukacji i jej naukowych badań. Jest pomyślana w taki sposób, iż równocześnie poznajemy pedagogikę w jej historycznym, porównawczym i syntetycznym wymiarze. Mamy gdyż sposobność zapoznania się z odmiennymi historycznie i kulturowo analizami zjawisk edukacyjnych i poznajemy subiektywne spojrzenia poszczególnych Autorów na omawiane zagadnienia, dzięki czemu uzyskujemy wielopłaszczyznowy i interdyscyplinarny obraz pedagogiki, którą moglibyśmy nazwać pedagogiką bez granic, pedagogiką otwartą na świat, ludzi i pasjonujące ich idee. Publikacja złożona jest z trzech tomów. Pierwszy jest poświęcony podstawom nauk o wychowaniu, a więc historii wychowania, wprowadzeniu we współczesne rozważania, czym jest pedagogika i jakie są jej kluczowe kierunki, i zagadnieniom modeli wychowania, wynikającym z przekonania, iż wychowanie jest podstawą egzystencji człowieka. Tom wieńczą rozważania o charakterze aksjologicznym, uzupełniającym prezentację podstaw pedagogiki o kwestie etyczne. Tom drugi ukazuje funkcje, jakie pedagogika pełni w stosunku do edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Mamy zatem podstawy metodologii badań w dziedzinie pedagogiki, socjologiczne i porównawcze ukazanie stanu pedagogiki i edukacji w różnych państwach, ze szczególnym uwzględnieniem państw UE. Poznajemy także podstawy dydaktyki szkolnej w ciekawie zaprezentowanym modelu, psychologię kształcenia, która wspiera ową dydaktykę, dowiadujemy się, jaka jest rola współczesnego nauczyciela i jego tożsamość i w jakich warunkach prawnych przychodzi mu działać. W tomie trzecim zostały przedstawione niektóre subdyscypliny pedagogiki, tworzące współczesny zrąb zagadnień dla nich najistotniejszy. W syntetycznych ujęciach tom zawiera charakterystyki pedagogiki społecznej i andragogiki, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej, pedagogiki pracy, opiekuńczej, medialnej i zdrowia. Całość zamyka wgląd w nauki o wychowaniu z perspektywy ich uwarunkowań społeczno-kulturowych, zorientowanych na kształcenie i wychowywanie następnych pokoleń dzieci i młodzieży w duchu porozumienia, współpracy i otwartości narodów . Wszystkie teksty są osadzone w spójnej strukturze i opracowane w taki sposób, aby można je było jak najlepiej wykorzystać na zajęciach z poszczególnych elementów. Czytelnika w treść publikacji wprowadza wyraz wstępne od redaktora naukowego Pedagogiki, profesora Bogusława Śliwerskiego. Każdy rozdział poza notami o Autorach i tekstem właściwym zawiera: moduły ''Zapamiętaj'', które służą lepszemu zapoznaniu się z najważniejszymi zagadnieniami, ''Konteksty'', poszerzające przedstawiane treści, otwarte i inspirujące ''Ćwiczenia i projekty badawcze'', które studenci mogą wykorzystać do nauki własnej, a wykładowcy do sprawdzania przyswojenia materiału, i rekomendowaną literaturę. Każdy tom zaś jest opatrzony potrzebnymi indeksami i bibliografią książek istotnych dla omawianych zagadnień. Dzięki takiemu ułożeniu treści książka jest dynamiczny i interaktywny. |
Spis treści PEDAGOGIKA t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych: |
|
- Definicja Polska Dla Zdrowia I Urody - Uzdrowiska, Sanatoria, Spa, Centra Odnowy Biologicznej:
- Co to jest uzdrowiskowe całej Polski * atrakcje turystyczne i walory lecznicze * praktyczne wiadomości dla kuracjuszy * gwarne kurorty i zaciszne miejscowości * sanatoria i inne ośrodki lecznicze * ekskluzywne pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych co znaczy.
- Definicja Poczucie Własnej Wartości:
- Co to jest wartości to klasyczny poradnik, który pokazuje, jak sobie radzić z naszym wewnętrznym krytykiem dzięki sprawdzonych technik służących przezwyciężaniu destrukcyjnych poglądów i lęków. Proponowane pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych krzyżówka.
- Definicja Psychiatria Tom I - Podstawy Psychiatrii:
- Co to jest się poprzednich polskich podręczników: Psychiatrii pod redakcją S. Dąbrowskiego, J. Jaroszyńskiego i S. Pużyńskiego (1987) i Psychiatrii klinicznej T. Bilikiewicza (1988) minęło już kilkanaście lat pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych co to jest.
- Definicja POKONYWAĆ SŁABOŚCI - Zabawy Wzmacniające Wiarę We Własne Siły:
- Co to jest męczące, ale wygodne dzieci są także wygodnymi ofiarami!'' Podręcznik ta chce pomóc w tym, aby dzieci były mocne i radziły sobie w życiu. Przedstawione w niej zabawy i ćwiczenia mają przekazać pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych słownik.
- Definicja Praktyczna Nauka Pracy Socjalnej:
- Co to jest jest elementem decydującym o podjęciu pracy i znacząco wpływa na jej jakość i komfort. Autorzy, związani z wieloma instytucjami, łączą swe doświadczenia, aby jej przebieg usprawnić. Podręcznik pedagogika t. 2 - pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych czym jest.
Czym jest znaczenie w Słownik na P .