psychologia wychowawcza co to znaczy
Co znaczy Psychologia wychowawcza tom 1-2?. Co to jest rozszerzonego i zmienionego, znakomitego.

Czy pomocne?

Psychologia wychowawcza tom 1-2

Definicja z ang. Educational Psychology Volume 1-2, z niem. Pädagogische Psychologie Volume 1-2.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania: Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, wyd. 7, Oprawa: miękka foliowana,682 str., Wymiary: 165 x 240 mm , Waga: 1.07 kg
Zagadnienia: psychologia wychowawcza
ISBN: ISBN 83-01-11331-6
Opis: Wydanie siódme, na podstawie wydania szóstego, rozszerzonego i zmienionego, znakomitego podręcznika psychologii wychowawczej autorstwa dwojga wybitnych polskich psychologów Tom pierwszy obejmuje zagadnienia psychologii nauczania. Przedstawione w nim zostały współczesne poglądy na temat istoty, przebiegu, uwarunkowań zewnętrznych, motywacji i mechanizmu wzmocnień, planu i programu nauczania. Omówiono różne koncepcje nauczania, nauczanie przygotowawcze w powiązaniu z nauką permanentną, aktywizowanie poznawcze uczniów, dojrzałość szkolna, nauczanie dorosłych i inne ważne elementy składające się na tę istotną gałąź wiedzy psychologicznej. Tom drugi poświęcony jest zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki pomiędzy wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a również trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
Spis treści:
  • CZĘŚĆ WSTĘPNA
  • Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania.
  • Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem.
  • Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki.
  • Część pierwsza
  • PSYCHOLOGIA NAUCZANIA
  • Rozdział 4. Nauczanie jako zarządzanie uczeniem się innych osób
  • Rozdział 5. Przypadek nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary
  • Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania
  • Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej
  • Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania
  • Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania
  • Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne)
  • Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. Mechanizm wzmocnień
  • Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów
  • Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania
  • Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole
  • Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i metody jej oceniania. Równy start w szkole
  • Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne)
  • Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej
  • Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych
  • Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia
  • Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i powiązane z nimi interakcje
  • Rozdział 21. Różnice indywidualne pomiędzy uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego
  • Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu
  • PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA, TOM 2
  • Część druga
  • PSYCHOLOGIA WYCHOWANIA
  • Rozdział 23. Różne koncepcje wychowania
  • Rozdział 24. Funkcje działalności wychowawczej
  • Rozdział 25. Struktura działalności wychowawczej
  • Rozdział 26. Psychologiczne systemy wychowania
  • Rozdział 27. Wychowanie a osobowość
  • Rozdział 28. Wychowanie a mechanizm socjalizacji
  • Rozdział 29. Środowisko wychowawcze
  • Rozdział 30. Wychowanie w rodzinie
  • Rozdział 31. Pielęgnacja i wychowanie małego dziecka
  • Rozdział 32. Wychowanie w okresie przedszkolnym
  • Rozdział 33. Wychowanie dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym
  • Rozdział 34. Problemy samowychowania
  • Rozdział 35. Trudności wychowawcze
  • Bibliografia
  • Indeks nazwisk
  • Indeks rzeczowy

Czym jest znaczenie w Słownik na P .