wspomaganie rozwoju uczniów co to znaczy
Co znaczy uczniów ze specjalnymi potrzebami?. Co to jest . Co to jest ze specjalnymi potrzebami.

Czy pomocne?

Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Definicja z ang. Supporting the development of pupils with special educational needs, z niem. Unterstützung bei der Entwicklung von Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:UMCS, Lublin 2001, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,234 str., Wymiary: 170 x 240 mm
Zagadnienia:wspomaganie rozwoju uczniów
ISBN:ISBN 83-227-1702-4
Opis:
Spis treści:
  • Wstęp
  • I. SPECJALNE TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ I ZABURZENIA ROZWOJOWE I Metody ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
  • Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczeniu pośród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety
  • Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych
  • Charakterystyka mechanizmów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną
  • Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych
  • Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie
  • Neurolingwistyczne programowanie jako sposób wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej
  • Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu (na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli woj. katowickie)
  • Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi
  • Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce
  • Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju?
  • Wspieranie rodzin dzieci zdolnych — przykładowe doświadczenia angielskie
  • //. STYMULACJA ROZWOJU OSÓB UPOŚLEDZONYCH UMYSŁOWO
  • Sposoby nauczania całościowego wykorzystywane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
  • Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo
  • Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji
  • Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo
  • Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym
  • Rola ćwiczeń logorytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo
  • ///. ZAŁOŻENIA I REALIZACJA IDEI INTEGRACJI DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH
  • Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych
  • Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi
  • Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych
  • Integracja a uczenie „bycia człowiekiem"
  • Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu
  • Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niedosłyszących
  • Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych
  • Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej
  • Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profllaktyczno-resocjalizacyjnej szkoły
  • Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym — próba charakterystyki
  • Potrzeby terapeutyczno-edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość

Czym jest znaczenie w Słownik na W .