mowa dziecka zrozum rozwiń co to znaczy
Co znaczy zrozum i rozwiń mowę dziecka?. Co to jest gratulacje! Już wkrótce będziesz miał okazję.

Czy pomocne?

MOWA DZIECKA - zrozum i rozwiń mowę dziecka

Definicja z ang. CHILD'S SPEECH - Understand and expand the child's speech, z niem. KINDER SPEECH - Verstehen und das Kind die Sprache erweitern.

Autor (autorzy):
Szczegóły wydania:Liber, Warszawa 2006, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,208 str., Wymiary: 145 x 205 mm , Waga: 0.29 kg
Zagadnienia:mowa dziecka zrozum rozwiń
ISBN:ISBN 83-60215-12-X
Opis:Jeżeli jesteś świeżo upieczonym rodzicem, to moje gratulacje! Już wkrótce będziesz miał okazję badania niesamowitego potencjału komunikacyjnego, jakim dysponuje twoje dziecko. Czy wiesz, iż porozumiewa się ono z tobą już od pierwszego dnia życia? Na długo zanim wypowie pierwsze wyraz, przyswaja wiadomości za pośrednictwem wzroku i słuchu i uczy się je filtrować. Zna sporo sposobów na powiadamianie cię o swoich potrzebach. Pracując z zespołem badawczym w uniwersytecie stanowym na Florydzie zajmowałam się problematyką wczesnego wykrywania problemów komunikacyjnych u dzieci. Pomagałam tworzyć archiwum dziecięcych zachowań komunikatywnych, by lepiej zdefiniować, jakie zachowania są typowe dla danych grup wiekowych. Ta robota wiele mnie nauczyła o sposobach porozumiewania się dzieci z opiekunami za pośrednictwem gestów, kontaktu wzrokowego i odgłosów. Chociaż nauka komunikowania się następuje w sposób samoistny, można ją wyraźnie wspomóc dzięki odpowiednim metodom. Jeżeli twoje dziecko już zaczęło mówić, możesz się zastanowić, czy rozwój zdolności językowych następuje u niego w sposób prawidłowy i w odpowiednim tempie. W czasie mojej dziewięcioletniej praktyki jako patolog do spraw mowy dzieliłam się wiedzą i poradami z rodzicami dzieci doświadczających problemów z przyswajaniem języka. Gdy wraz z mężem zdecydowaliśmy się na dziecko, wielu znajomych rodziców przychodziło do mnie z pytaniami dotyczącymi rozwoju zdolności językowych u swoich dzieci. Wielu zastanawiało się, czy ich dzieci są na właściwej drodze: „Czy moje dziecko powinno pomijać końcówki wyrazów?”, „Czemu nie potrafi wymawiać dźwięku /r/?”. Te wątpliwości dotyczą typowych i naturalnych symptomów. Wiedząc, czego należy się spodziewać w procesie nauki mówienia, rodzice są w stanie stwierdzić, jakie problemy mogą rozwiązać samodzielnie, a z jakimi powinni się zgłosić do specjalisty. Napisałam tę książkę, gdyż wierzę, iż rodzice potrzebują solidnego poradnika dotyczącego przebiegu typowego procesu nauki mowy. Chciałabym zachęcić rodziców do myślenia o tych kwestiach na długo zanim ich dzieci wypowiedzą pierwsze wyraz albo napotkają pierwsze problemy. Moją ambicją jest pomoc w zmniejszeniu niepokoju, jaki niektórzy rodzice mogą odczuwać, gdy myślą o rozwoju swojego dziecka. Chciałabym, by stali się jak najlepszym wzorem do naśladowania dla malców. W czasie pracy nad książką wykorzystałam wyniki najnowszych badań, starając się, by niniejszy poradnik był jak w najwyższym stopniu na czasie. Rozdział 1 zawiera podstawowe wiadomości dotyczące nauki języka i opis skutecznych sposobów wspomagania tego procesu u dziecka. Rozdział 2 omawia zewnętrzne czynniki mające wpływ na rozwój zdolności językowych. Rozdział 3 dotyczy najczęstszych wątpliwości i pytań, które pojawiają się u rodziców w pierwszym okresie życia ich dziecka. Rozdział 4 opisuje różne poziomy rozwoju i odpowiadające im typowe umiejętności. Rozdział 5 proponuje różne sposoby rozwijania zdolności językowych dziecka przez ogólną stymulację umiejętności komunikacyjnych, od momentu przyjścia na świat do siódmego roku życia. Rozdziały 6-8 zawierają najważniejsze wiadomości dotyczące umiejętności pisania i czytania, języka gestów, dwujęzyczności, nauki drugiego języka i problemów pojawiających się w przypadku międzynarodowych adopcji. Jako iż jestem przekonana, że zabawy z muzyką służą rozwijaniu zdolności językowych, w Rozdziale 9 opisałam metody wykorzystywania muzyki w pracy z noworodkami, niemowlętami i dziećmi w wieku przedszkolnym. Podręcznik zawiera podpowiedzi dotyczące tego, w jaki sposób możesz wchodzić w interakcje ze swoim dzieckiem, by utworzyć mu środowisko, gdzie w pełni rozwinie zdolności komunikacyjne. Jednak pamiętaj, iż niezależnie od tego, jak sporo czasu spędzicie na czytaniu, mówieniu i zabawie, dziecko i tak może się okazać opóźnione. Problemy z nauką mówienia rzadko są winą rodziców i w żadnej części tej książki nie sugeruję czegoś przeciwnego. Niniejszy poradnik nie może zastąpić profesjonalnego badania i terapii. Jeżeli twoje dziecko wykazuje wybrane z niepokojących objawów opisanych w tej książce, poszukaj fachowej pomocy. Być może będziesz zaskoczony tym, do jak wielu miejsc możesz się zwrócić. Gdy wraz ze specjalistą opracujesz dokładny plan terapii, może się okazać, iż część informacji zawartych w poradniku może ją wspomóc. Jako doktor mam nadzieję, iż ta podręcznik stanie się źródłem wiedzy, do którego będziesz stale powracać w pierwszych latach życia swojego dziecka. Jako rodzic życzę ci docenienia radości jaką daje każda chwila spędzana z dzieckiem. Laura Dyer
Spis treści:

Czym jest znaczenie w Słownik na M .