Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Definicja z ang. How to work with children with special educational needs, z niem. Wie mit Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf arbeiten.
Autor (autorzy) Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Fintan J. O'Regan |
Szczegóły wydania Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Liber, Warszawa 2005, wyd. 1, Oprawa: miękka foliowana,98 str., Wymiary: 145 x 205 mm , Waga: 0.14 kg |
Zagadnienia w Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | przeciwskazania, pracować dziećmi specjalnych, skutk |
ISBN Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | ISBN 83-60215-02-2 |
Opis Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: | Niniejsza podręcznik to poradnik dla nauczycieli i rodziców omawiający najczęściej spotykane specjalne potrzeby edukacyjne w środowisku szkolnym. Kluczowa część książki złożony jest z opisu 15 najważniejszych rodzajów zaburzeń, przedstawiając ich cechy, skuteczne sposoby pracy i pomocne źródła – publikacje książkowe i witryny internetowe. Pozostała część książki dotyczy różnych metod pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a również dodatkowe wiadomości o mniej popularnych rodzajach zaburzeń. Najważniejsze definicje: 1. Zespół Aspergera 2. Zaburzenie więzi 3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) 4. Autyzm 5. Porażenie mózgowe 6. Zespół Downa 7. Dysleksja 8. Dyspraksja 9. Padaczka 10. Zespół słabego chromosomu X 11. Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne 12. Zespół Pradera-Williego 13. Zaburzenia semantyczno-pragmatyczne 14. Zespół Tourette’a 15. Zespół Williamsa Rozpoznaje się cztery kluczowe dziedziny specjalnych potrzeb edukacyjnych: 1. Komunikacja i kontakty międzyludzkie 2. Mechanizmy myślowe i przyswajanie informacji 3. Zachowanie, emocje i rozwój społeczny 4. Rozwój zmysłów i/albo rozwój fizyczny Co więcej, choć w definicjach wspomina się o schorzeniach, często bywa tak, iż konkretna zdiagnozowana choroba nie znaczy, iż dziecko ma specjalne potrzeby edukacyjne. Dane schorzenie może jednak wpływać na rozwój intelektualny, emocjonalny, fizyczny i zachowanie dziecka. Ponadto, każde dziecko jest wyjątkowe, a sporo stylów edukacyjnych cechuje duże wzajemne podobieństwo, na skutek czego potrzeby i wymagania niektórych uczniów mogą pasować do kilku różnych kategorii. |
Spis treści Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: |
- Definicja Jak Promować Zdrowie W Miejscu Pracy. Program Radzenia Sobie Ze Stresem:
- Co to jest jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych co znaczy.
- Definicja Język - Fizjologia I Patologia:
- Co to jest szereg informacji o treści istotnej i potrzebnej dla praktyki i dydaktyki. Wprawdzie w piśmiennictwie ukazuje się sporo prac dotyczących chorób błony śluzowej jamy ustnej, jednak język jest jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych krzyżówka.
- Definicja Jak Dobrze Być Sobą. O Poczuciu Własnej Wartości:
- Co to jest wartości ma wielkie znaczenie dla kluczowych wyborów i decyzji, które kształtują nasze życie. Ze wszystkich ocen, jakich dokonujemy w życiu, żadna nie jest ważniejsza od tego, jak oceniamy siebie jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych co to jest.
- Definicja Jak Pomagał I Leczył Profesor Antoni Kępiński:
- Co to jest jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych słownik.
- Definicja Jak Pokonać Seplenienie. Głoski S - Sz:
- Co to jest serii - Logopeda radzi JAK Zwalczyć SEPLENIENIE kierujemy do rodziców i nauczycieli. Znajdzie w niej Czytelnik odpowiedź na pytanie Jak pomóc dziecku opanować we właściwym czasie poprawne wymawianie jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych czym jest.
Czym jest znaczenie w Słownik na J .